Hei,
Minulla on pieni lasitettu kuisti muovikatolla, jota voi käyttää vain muutaman viikon keväällä ja syksyllä, mutta ei kesällä, koska on liian kuuma... Kun ulkona on 17 astetta ja puolipilvistä, huoneessa on helposti 34 astetta.

Ajatukseni on nyt vaihtaa peltikattoon, jossa on pieni eristys ja sisäkatto, ja toivottavasti näin laskea lämpötilaa jonkin verran, kun aurinko porottaa kuumimmin.

Ajattelin jotain tällaista;
Pelti
28x70 kanttilaudoitus
25x45 ruoteet
145x45 kattotuoli
145mm eristys kattotuolien väliin
28x70
Lakattu helmipaneeli

Toimiiko tämä? Sain vinkin laittaa kondenssikangasta ruoteen ja kattotuolin väliin, mutta ymmärtääkseni se on täysin tiivis, enkö saa sitten kondenssia sen sisäpuolelle?
Kiitollinen nopeista vastauksista ja ideoista, sillä tiistaina tulee jo timpuri auttamaan minua. En halua myöhemmin joutua kärsimään märkää eristystä ja kosteusvaurioita :confused:

Huonetta ei ole tarkoitus lämmittää muulloin kuin mahdollisesti muutamana päivänä vuodessa.
Lasielementit ovat yksilasisia. Lattia on terassilauta, jossa on lattiafoam ja laminaattilattia päällä (olen ajatellut laittaa vähän solumuovilevyjä lattian alle, jotta se olisi miellyttävämpi kävellä, kun ulkona on kylmä, huone on korotettu, joten terassin alla on noin 50cm ilmaa.
Kolme neljästä seinästä on eristetty, koska huone on rakennettu minun ja naapurin talon väliin, ja takana on lämmitetty autotalli.

Tycker det är otäckt att isolera under plåttak...

Papp är väl det klassiska men en del människor använder takduk nu som du fått tips om, enligt denna tråd kan man lägga duk utan råspont.

Men du måste ha kondensskydd mellan plåttak och isolering, annars får du bara byta en fuktig och möglig isolering om något år.

Tänk också igenom hur taket skall ventileras om du isolerar, det påverkar eventuellt hur du konstruerar din nock, men det har förhoppningsvis snickaren kunskap om.

Tai no... täytyy ja täytyy, eihän se mikään laki ole tietysti. Mutta sinun omaksi parhaaksesi :)

Se tulee olemaan Mataki MB 380 kangas. Aika näyttää, oliko se oikein vai väärin :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.