Hei, tarvitsen apua/vinkkejä/neuvoja!

Olen saanut apua laminaattilattian asennuksessa asunnossani, ja minun pitäisi itse asentaa kolmiolistoja. MITEN minun pitäisi toimia tässä? Kiitollinen kaikesta avusta, jonka voin saada! Katso kuva alla.

Laminaattilattia ja seinän kulma; lattialistat puuttuvat.

Minulla on nämä listat:
Trekanttisia lattialistoja puisella lattialla.

Kiitos!

/Linda

No, joko leikataan lista ja karmit poikki ja laitetaan lattia alle tai sitten leikataan siististi pistosahalla lattiaan asentamisen aikana. Vähän vaikeaa pelastaa tilanne nyt ilman, että se näyttää amatöörimäiseltä.

• Tykkään
toolman77 ja 2 muuta
  • Laddar…
Joo, kaikki voidaan tehdä enemmän tai vähemmän hyvin, ja tämä ei varmasti ollut paras ratkaisu. Mutta nyt tilanne on mikä on...

Saat varmasti useita ehdotuksia tämän ratkaisemiseksi; jotkut hyviä, toiset vähemmän hyviä — näin se on foorumilla. :D
Joku ehdotuksista voi ratkaista ongelmasi. Uskon, että saat apua.

Valitettavasti apu ei ehkä tule minulta, sillä maallikkona tämä ei ole jokapäiväistä puuhaa minulle, mutta aion kuitenkin (koska tämä on foorumi ja amatööritkin saavat ilmaista itseään ;)) esittää muutamia spontaaneja ajatuksia:

1: laita neljänneslista kehykseksi karmien ympäri (oletan, että lista silloin peittää reiät lattiassa) ja täytä tila listan ja karmin välillä (eli "kehyksen" sisällä, jonka lista muodostaa) lateksilla tai pakkelilla ja maalaa täyttö karmin sävyiseksi. Onko se outo ratkaisu? Kyllä, mutta nyt meidän on yritettävä pelastaa majoneesi ja vieraat istuvat pöydässä...
2: sama kuin edellinen, mutta järjestä lisäksi lista niin, että kulmat eivät ole 90 astetta vaan "tylsiä" (pahoittelen, olen täydellinen idiootti selittämään ajatuksiani. Mikä voi johtua tavastani ajatella...) niin, että reiät lattiassa peittyvät. Kuten aiemmin, täytä kehys karmin suuntaan.
3: täytä aukot pienillä laminaattipaloilla, jotka liimaat lattiapinnan reunoihin, aseta neljänneslistat kuten alun perin suunnittelit ja unohda koko asia. Kyllä, pieniä saumoja jää, mutta kuka niitä etsii?

Onnea matkaan, uskon, että ongelma ratkeaa (ilman minun mietintöjäkin)!
//Ronnie

• Tykkään
islander
  • Laddar…
Laminaattilattian ja ovenkarmien kulma, jossa kullanvärinen kynnyslista ja puinen reunalista.

näin tein, mielestäni tuli ihan ok

• Tykkään
  • Haha
  • Rakastan
kulle ja 14 muuta
  • Laddar…
Voit kokeilla asettaa uuden smygen nykyisen päälle ja laittaa klackfoder klacken seinää vasten, niin ehkä voit piilottaa sen siihen. Kvartstav näyttää huonolta, miten ikinä asetat sen. Muuten, kuten Stefan N kirjoittaa, mutta nyt on jo myöhäistä, kun lattia on jo paikallaan.

Nino! Ihan totta, täysin ok?

• Tykkään
13th Marine ja 3 muuta
  • Laddar…
nino sanoi:
[kuva]

näin minä tein, mielestäni siitä tuli ihan hyvä
Minä ihailen hienosäätöäsi :thumbup:

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
nino sanoi:
[kuva]

näin minä tein, mielestäni siitä tuli ihan hyvä
Näyttääpä todella surkealta. :wow:

• Tykkään
fremax
  • Laddar…
Stefan N sanoi:
Nino! Vakavasti, ihan ok?
Joo mitä sitten?
Autoin Malmgrenia vähän asunnossa, hän oli ainakin tyytyväinen

• Tykkään
  • Haha
ClasseClas ja 17 muuta
  • Laddar…
Vähän pehmeää tiivistettä vain niin sitä ei juuri huomaa. Voi samalla laittaa vähän lattian rakoonkin. ;)

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Haha :D :D :D

B
Osta putkilo lattiasaumaa ja jätä kvartta listan ympäriltä pois...

LKAA sanoi:
Hei, tarvitsen apua/vinkkejä/neuvoja!

Olen saanut apua asentamaan laminaattilattian asuntooni

/Linda
Se, joka auttoi sinua, ei pitäisi tehdä sitä jatkossa. Kuten yllä on sanottu, pitää sahata pois karmien alaosa tai hienosäätää pistosahalla.

Eikö lattiaa voi purkaa ja tehdä siitä siisti sen sijaan?

Olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, etkö voisi ottaa esille ja tehdä uudelleen? En usko, että kolmikulmalista auttaa mitään tällä hetkellä. Jos ei voinut ottaa esille, luultavasti palapelin pienet laminaattipalikat ja teen parhaani unohtaakseni sen.

Ja nino, se ei näytä olevan kunnossa.

Minun täytyy kai selventää, että koko juttu oli vitsi, jotta ei puolet byggahus menetä sitä vähäistä luottamusta, jonka olen mahdollisesti täällä rakentanut :D :wow:

• Tykkään
ClasseClas ja 5 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.