6 955 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
Kuinka asentaa 3 mm MDF sisäkatto?
Minulla on uusi ruotsalainen uritettu MDF 2,4 x 0,4, jota en ole aiemmin käyttänyt. Todella hankala asentaa sisäkattoksi, kun sekä lyhyet että pitkät saumakohtat pitää saada yhteen. Samanaikaisesti. Eikä ole kunnollista materiaalia, jota voisi lyödä yhteen saamiseksi, koska se on ohut (ja kevyt, kiitos).
Onko kenelläkään fiksua tekniikkaa tämän tekemiseen yksin? Vai onko neljä kättä pakollinen?
Aika vastahakoinen verrattuna aiemmin markkinoilla olleisiin merkkeihin, joita on ollut helpompi painaa yhteen. Byggmaxilla oli norjalainen levy, joka toimi hyvin, vaikka teki yksin, mutta se on poistunut valikoimasta.
Onko kenelläkään fiksua tekniikkaa tämän tekemiseen yksin? Vai onko neljä kättä pakollinen?
Aika vastahakoinen verrattuna aiemmin markkinoilla olleisiin merkkeihin, joita on ollut helpompi painaa yhteen. Byggmaxilla oli norjalainen levy, joka toimi hyvin, vaikka teki yksin, mutta se on poistunut valikoimasta.
2,4X0,4 on metrejä toivottavasti
Voit saada joitakin pieniä paloja jäljelle, joita voit käyttää välikappaleina vasaralle ja naputella ne yhteen
Vuokraa levyhissi, jolla nostetaan kipsilevyjä kattoon, koska levyt ovat ohuita, voit joutua tekemään jotain, mikä pitää vastaan, muutamia reglejä, jotka ovat hissin päällä, ei maksa monta euroa yli viikonlopun, jos selviät siitä lyhyessä ajassa, saat vapaat kädet silloin
Voit saada joitakin pieniä paloja jäljelle, joita voit käyttää välikappaleina vasaralle ja naputella ne yhteen
Vuokraa levyhissi, jolla nostetaan kipsilevyjä kattoon, koska levyt ovat ohuita, voit joutua tekemään jotain, mikä pitää vastaan, muutamia reglejä, jotka ovat hissin päällä, ei maksa monta euroa yli viikonlopun, jos selviät siitä lyhyessä ajassa, saat vapaat kädet silloin
Kiitos ideoista. Minulla ei ole ongelmia pitää levyä paikallaan, kun kiilaan kiinni listan pienellä ilmaraolla levyn alle. Huolenaiheet alkavat, kun yritän saada pontin ja loven sopimaan yhteen, ja tämä heikko MDF-levy alkaa halkeilla, jos se osuu vähänkään. Nyt olen saanut kolme levyä ylös ja huomaan, että minun täytyy viistää kaikki reunat ylimääräisesti ja asettaa viiste sellaisessa kulmassa, että siitä on oikeasti apua. Lopuksi on lyötävä kiinni jämäpalalla napauttaen, mutta täytyy olla varovainen, muuten levy pomppailee ulos taas. Tai toisessa päässä...
En pidä tästä merkistä ollenkaan. Se on mitoiltaan oikea, kun se on paikallaan, mutta sitä ei ole suunniteltu sujuvaa asennusta varten. Muut merkit, joita olen kokeillut vuosien varrella, ovat paljon parempia. Muualla talossa käytetään levyä, joka kutsuu itseään "originalet".
En pidä tästä merkistä ollenkaan. Se on mitoiltaan oikea, kun se on paikallaan, mutta sitä ei ole suunniteltu sujuvaa asennusta varten. Muut merkit, joita olen kokeillut vuosien varrella, ovat paljon parempia. Muualla talossa käytetään levyä, joka kutsuu itseään "originalet".
Jäsen
· Västmanlands
· 71 viestiä
Mistä olet löytänyt kattopaneelia, joka on vain 3mm?! Etsin kuumeisesti sellaista. Haluaisin tietää, olen poistamassa masoniittia 60-luvulta kellarin katosta enkä halua mitään, joka vie enemmän tilaa, jotta välttyisin ongelmilta johtojen ym. kanssa.
Mihin kiinnität levyn kattoon ja millä? jos uran kautta ponttiin, silloin voi tulla pullistuma, joka ottaa vastaan, kun seuraava levy laitetaan paikalleen.O Olaf3 sanoi:Kiitos ideoista. Minulla ei ole ongelmaa pitää levyä paikallaan, kun kiinnitän listan pienen ilmarakon kanssa levyn alle. Ongelmat alkavat, kun yritän liittää ponttia ja uritusta yhteen, ja tämä heikko mdf-levy alkaa lohkeilla, jos se ottaa yhtään kiinni.
Nyt olen saanut kolme levyä ylös ja huomannut, että minun täytyy viistää kaikki reunat ylimääräisesti ja laittaa viiste sellaiseen kulmaan, että siitä on todella apua. Lopussa täytyy lyödä kappale paikalleen jämäkällä iskulla, mutta on oltava varovainen, muuten levy ponnahtaa takaisin. Tai toisessa päässä...
En pidä tätä merkkiä lainkaan. Se on mittojen puolesta oikein suunniteltu, kun se on paikoillaan, mutta se ei ole sujuvasti asennettavaksi suunniteltu. Muut merkit, joita olen kokeillut vuosien varrella, ovat paljon parempia. Loput talosta tehdään sillä levyllä, joka kutsuu itseään ”alkuperäiseksi”.
Moelven regina -levyä olen käyttänyt sen jälkeen, kun aluksi oli joku roska-tuotemerkki, joka oli kai Karlskronasta tai jostain sellaisesta. Laittaakseni levyt paikoilleen teen kaksi tällaista "auttavaa kättä": toiseen päähän 45x45, joka on 800 mm pitkä, ruuvaan palan 22x95, joka on 100 pitkä. Sitten asetan ne paikalleen puristimen avulla harvaan paneeliin, jotta voin asettaa seuraavan kattopaneelin levyn noille auttaville käsille. Sitten vain työnnän levyn niin, että se menee edellisen levyn ponttiin.
Kuten aiemmin kirjoitin, käytän pientä käsihöylää ja pyöristän pontin yläreunan niin ettei se ole niin terävä, ja vedän steariinikynttilää pitkin koko pontin reunaa. Sitten levyjen yhdistäminen sujuu hieman helpommin.
Kuten aiemmin kirjoitin, käytän pientä käsihöylää ja pyöristän pontin yläreunan niin ettei se ole niin terävä, ja vedän steariinikynttilää pitkin koko pontin reunaa. Sitten levyjen yhdistäminen sujuu hieman helpommin.
Klikkaa tästä vastataksesi