Aiomme asentaa väliseinän tehdäksemme toisen makuuhuoneen, johon haluamme jonkinlaista äänieristystä viereiseen huoneeseen. Sen ei tarvitse olla täysin tiivis, mutta ainakin kohtuullinen.
Ajattelin käyttää kaksoiskipsilevyä eristelevyjen kanssa ja massiivista ovea, mutta ongelma on:
Sisäkatto on puupaneelia, jossa on "urat" jotka kulkevat yhdensuuntaisesti siihen kohtaan, johon kattokisko kiinnitetään, katso kuva, jossa punainen viiva osoittaa, mihin kattokisko tulee:
Mitä tässä tehdään? Tiivistetäänkö jollakin saumalla urat kiskon alapuolella?
Se riippuu hieman siitä, kuinka paljon haluat tehdä töitä, mutta tavallinen edullinen lateksimassa/maalimassa toimii hyvin äänieristämiseen. Vielä parempi olisi tietenkin, jos sahasit sisäkaton molemmilta puolilta ja liittäisit sisäkaton suoraan rakenteeseen, mutta se saattaa olla liikaa.
Olin asentanut kiskot paneelia vasten, sitten kiinnittänyt kaksoislevyt, 2xkipsi tai osb + kipsi, mutta hieman ilmaa levyn/kattopinnan ja levyn/seinän välillä jne., ei suoraa kontaktia levyjen kanssa. Sitten tiivistä. Lattialla, jossa kuitenkin listaan, olen käyttänyt joustavaa vaahtoa, sillä se on nopeaa ja kestävää ja täyttää myös suurempia rakoja (esim. illbruck FM330). Paneelin huomioon ottaen asennat varmaan kattolistan myös, joten se toimii siellä. Muuten hyvä saumaus.
Minä olisin laittanut kiskot paneelia vasten. sitten asentanut kaksinkertaiset levyt, 2xkipsi, tai osb + kipsi, mutta hieman ilmaa levyn ja katto/väliseinän väliin, ei siis suoraa kosketusta levyihin. Sitten tiivistää. Lattialla, missä kuitenkin listaan, olen käyttänyt joustavaa vaahtoa, koska se on nopeaa ja kestävää, ja täyttää myös suurempia rakoja (esim. illbruck FM330). Paneelin takia asetat varmasti kattolistan myös, jolloin se toimii siihenkin. muuten hyvä sauma.
Joo, aion laittaa kattolistan, joten ehkä vain käytän sitä. Täytyy varmaan tiivistää ovenkarmin ympäriltäkin, joten ehkä toimii sieän. Tuplakipsiä aion käyttää, joten varmaan ihan ok. Kiitos vastauksista! Ostaa FM330 heti. Mulla on kotona joku halpa lateksisauma, mutta en tiedä kuinka hyvä se on.
Joo aion asentaa kattolistat, niin ehkä teen vain niin. On varmaan tarpeen tiivistää ovenkarmi myöskin, joten ehkä toimii sielläkin? Ajattelin laittaa kaksoiskipsilevyä, joten siitä tulee varmaan ok. Kiitos vastauksista! Ostetaan FM330 heti. On jotain halpaa lateksitiivistettä kotona, mutta en tiedä kuinka hyvä se on.
Jo ska installera kattolista, joten ehkä vain käytän sitä. Täytyy kai tiivistää myös ovenkarmi, joten ehkä se toimii sielläkin?
Ajattelin käyttää kaksinkertaista kipsilevyä, joten varmaan ok. Kiitos vastauksista! Ostaa FM330 heti. Minulla on kotona halpa lateksitiiviste, mutta en tiedä kuinka hyvä se on.
Kaikki karmit, jotka olen halunnut äänieristää, olen käyttänyt fm330 vaahtoa. Ehkä liioittelua, mutta se toimii. Sen jälkeen ostan äänieristetyt karmit oviin. Käytän kompaktia (lastutäytteistä) tai massiivista. Melkein yhtä hyvä kuin ääniluokiteltu sisäovi, mutta huomattavasti halvempi. Yleensä ostan mindorr.se:stä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.