Hei,

Minulla on lasitettu parveke, jonne haluaisin ripustaa kaksi riipputuolia.

Yhdistys on hyväksynyt, että saan porata 6 cm kattoon, joka on betonista. Mutta mitä tulppia/ruuveja on olemassa, jotka voi kiinnittää siihen pieneen tilaan ja jotka kuitenkin kestävät noin 75–80 kg?

Tai pitäisikö vain unohtaa?

Jonkinlainen ankkuripultti ehkä?

Kyllä, tavallinen betoniexpanderi on paikallaan.
Betonikiinnityslaajennusankkuri metallirakenteisella ruuvilla ja mutterilla edellisistä viesteistä.

Haluaisin mielelläni pienen levyn, jossa on 2-4 kiinnityspistettä, joihin koukku sitten kiinnitetään, kaikki riippuu siitä, kuinka terve katto on.

M
Laajennuspultti, jossa on M10-kierre, asennettuna oikein tuntuu mielestäni turvalliselta valinnalta. Sitten voi ruuvata sisäkierteisen silmukan ja varmuuden vuoksi lukkomutterin.

• Tykkään
PaulineVingen
  • Laddar…
Nopea googlaaminen osoittaa, että et ole ensimmäinen, joka kohtaa tämän.

Kuten GK100 ehdottaa, on olemassa hieman erilaisia kiinnikevariaatioita.
Myös jousia, jotka vaimentavat "nykäystä", on saatavilla:

Ripustuskoukku kiinnitettynä valkoiseen kattopalkkiin metallilevyllä ja pultteilla. Sopii keinustuolin tai riippumaton kiinnitykseen.
Metallikoukku seinäasennukseen, käytetään riippumaton tai hängstolin kiinnittämiseen ja painon jakamiseen. Mukana ruuvien reiät kulmissa.
Metallinen jousi, jossa on koukut molemmissa päissä, käytetään kuorman vaimentamiseen ja jakamiseen tasaisesti ripustettaessa.
Kattoon kiinnitetty valkoinen kiinnityslaatta, jossa on metallikoukku ja kaksi karabiinia, joihin on kiinnitetty köysi.

Yksittäinen expanderbultti pitää varmasti, mutta sen on oltava täysin oikein asennettu.
Jollain yllämainitun kaltaisella kiinnikkeellä, kuorma jakautuu miellyttävällä tavalla. :thumbup:

Mitä sanoo riippumattotuolien myyjä?

• Tykkään
PaulineVingen ja 1 muu
  • Laddar…
M
Paljon parempi, kiitos hnurre!

Kiitos kaikista mahtavista vastauksista!

Platta neljällä expanderbultilla tuntuu vakaalta ja turvalliselta. Mistä sellaisen voi ostaa? Olen googlannut vähän, mutta en ole löytänyt mitään.

Onko jotakin epäselvyyksiä itse asentamisessa vai pitäisikö ottaa apua?

Juuri tuo alin kuva ja myös se yhdistelmä, joka vaikuttaa järkevimmältä, löytyy henkilöltä nimeltä Sportime – täällä:

Sportime

Se oli aika kallis mielestäni, 838 bopp - mutta se tekee työn, ja sehän tehdään vain kerran. Voisi löytää jotain edullisempaa ehkä?

Yksin vai ei? Olen varmaankin hieman alle keskitason kätevyydessä, ehkä 4,5 kymmenen pisteen asteikolla (missä 10 ovat sellaisia, jotka iloisesti nikkaroivat omia huonekalujaan ja puhuvat eri sellakatyypeistä...) – olisin tehnyt sen itse.

Kerro miten menee.

• Tykkään
belrain
  • Laddar…
M
Tai mene lähimpään seppään ja tilaa, jos olet onnekas, ne valmistuvat sillä aikaa kun hoidat pari asiaa ja niissä on juuri niin monta reikää laajennuspultteja varten kuin haluat. Kuitenkin joudut todennäköisesti maalaamaan ne itse.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.