Hei!
Olen aikeissa tarjota talosta, joka on merkitty vuodelta 1909, joten en tiedä tarkalleen kuinka vanha se on. Tarvitsisin teidän viisaat neuvonne, koska en itse ole perillä asioista. Aion muuttaa yksin kahden pienen lapsen kanssa, eikä talouteni ole kovin hyvä suuria projekteja varten. Lasken, että tarpeen laittaa uusi katto ja ostaa uusi lämpökattila, joten minulla on puskuria siihen periaatteessa.
Kysymys 1
Talon putket on vaihdettu noin 10 cm talon seinän sisäpuolelle asti, pienessä kellarissa keittiön alla. Katso kuva. Sitten on alkuperäiset putket luulisin tonttirajaan asti. Onko nämä vanhat putket jotain, jotka tarvitsevat reliningin, tai onko se jotain josta minun pitäisi huolestua?
Kysymys 2
Pesutuvan seinässä on kosteusvaurio. Vesi naapurin talon katolta, joka on noin 1,5-2 m päässä, valuu suoraan seinälle kun sataa ja välittäjä sanoi että omistajat eivät ole korjanneet sitä vaan antavat sen vain kuivua ilmassa silloin tällöin. Hän sanoi, että se on ok, koska seinä koostuu vain tiilestä ja laastista eikä mitään orgaanista materiaalia, joka voisi homehtua, eikä tarvitse toimenpiteitä, mutta en saanut hyvää tunnetta välittäjästä, joten en tiedä uskallanko luottaa siihen. Mitä sanotte? Otin kuvia tästäkin.
Kiitos etukäteen!