6 988 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
Kosteudenkestävä kipsilevy?
Hei!
Aion rakentaa kylpyhuoneen ja olen kuullut, että on olemassa erityinen märkätilakipsi. Kävin Bauhausissa ja Byggmaxissa, mutta heillä ei ollut sellaisia. Olenko etsinyt vääriä tavaroita? Onko märkätilakipsi sama asia kuin ulkokipsi?
Onko välttämätöntä käyttää märkätilakipsiä kesämökissä, jossa seiniin tulee märkätilatapetti?
KIITOS
Aion rakentaa kylpyhuoneen ja olen kuullut, että on olemassa erityinen märkätilakipsi. Kävin Bauhausissa ja Byggmaxissa, mutta heillä ei ollut sellaisia. Olenko etsinyt vääriä tavaroita? Onko märkätilakipsi sama asia kuin ulkokipsi?
Onko välttämätöntä käyttää märkätilakipsiä kesämökissä, jossa seiniin tulee märkätilatapetti?
KIITOS
Tässä on kuvaus märkätilakipsin eduista:
http://klubb.gyproc.se/Gyproc/Files.nsf/0/75AA8BB34067022BC1256EAF00319505/$FILE/GyprocNewsSE.pdf
Onko se tarpeen, en tiedä, mutta se kuulostaa ehdottomasti paremmalta, ja kun kyse on kosteuden aiheuttamien vahinkojen ennaltaehkäisystä, ei kannata olla tyhmä säästäjä.
http://klubb.gyproc.se/Gyproc/Files.nsf/0/75AA8BB34067022BC1256EAF00319505/$FILE/GyprocNewsSE.pdf
Onko se tarpeen, en tiedä, mutta se kuulostaa ehdottomasti paremmalta, ja kun kyse on kosteuden aiheuttamien vahinkojen ennaltaehkäisystä, ei kannata olla tyhmä säästäjä.
Ymmärtääkseni vaaditaan edelleen kaksi kerrosta kipsilevyä?
Ehdotan, että käytetään Fermacellin lasikuitukipsilevyä, jos haluaa jotain muotonsa paremmin säilyttävää vaihtoehtoa, kun vesi on levinnyt suunnittelemattomalla tavalla....
Ehdotan, että käytetään Fermacellin lasikuitukipsilevyä, jos haluaa jotain muotonsa paremmin säilyttävää vaihtoehtoa, kun vesi on levinnyt suunnittelemattomalla tavalla....
Olen käyttänyt tavallista kipsiä. Vaikka olenkin harkinnut märkätilakipsiä.
Syynä, jolla olen vakuuttanut itseni, on että jos vuotaa vettä, sillä ei ole väliä mitä kipsiä käytetään. Pitkällä aikavälillä se aiheuttaa muita vahinkoja kuin pehmeät kipsilevyt.
Syynä, jolla olen vakuuttanut itseni, on että jos vuotaa vettä, sillä ei ole väliä mitä kipsiä käytetään. Pitkällä aikavälillä se aiheuttaa muita vahinkoja kuin pehmeät kipsilevyt.
Jos käytetään lasikuitukipsiä, se palauttaa lujuutensa kuivuttuaan. Kipsi, jossa on paperivahvike, jää heikoksi kuivuttuaan. Jos märkäkipsillä on sama perusrakenne, perusongelma säilyy, vaikka kestävyys kosteutta vastaan olisi lisääntynyt.
Se on myös sallittua käyttää yksinkertaista kipsiä tiheästi sijoitetuissa koolauksissa c/c 450, mutta sitä ei suositella.
On olemassa myös Kågcem sekä cebonit, jotka ovat hyväksyttyjä
ja huomattavasti vakaampia ja vahvempia kuin kipsi.
Kosteudenkestävää kipsiä käytetään paljon naapurimaassamme Tanskassa
ja on tehty niin jo pitkään.
Per
On olemassa myös Kågcem sekä cebonit, jotka ovat hyväksyttyjä
ja huomattavasti vakaampia ja vahvempia kuin kipsi.
Kosteudenkestävää kipsiä käytetään paljon naapurimaassamme Tanskassa
ja on tehty niin jo pitkään.
Per
Klikkaa tästä vastataksesi