657 lukukertaa ·
4 vastausta
657 lukukertaa
4 vastausta
Kostea kellari - mitä lattiaa?
Hei,
Kostea kellari, tehdään kärjestääkseni teille, salaojitus hyvänen aika on todennäköisesti se mitä ajattelette.
Mutta kosteus tuli sisään viime kesän rankkasateen jälkeen, jolloin tuli tulva ja sitten ongelmia kosteuden ja homeen hajun kanssa.
Talo on rinteeseen rakennettu 70-luvulla, muovimatto lattiassa ja puupaneeli seinissä. En tiedä mitä puupaneelin alla on, mutta todennäköisesti lohko, koska seinät ovat paksut.
Nyt muovimatto täytyy poistaa (ja luultavasti enemmän kuin jalkalistatkin) mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä pitäisi laittaa tilalle.
Talous on rajallinen, tila, joka on oikeasti uusittava jotta se olisi kaunis, on 70 m².
Kokolattiamatto (parvekematto?) voisi olla suositeltavampi? Joku muovipäällyste? Laminaatti? Alustana, mikä alusta?
Ainoa jota tiedä että se ei tule olemaan on laatta, se on jo valmiiksi todella kylmä siellä alhaalla eikä talossa ole suoraa linjaa, mikä tekee laatoituksesta mahdotonta.
Kostea kellari, tehdään kärjestääkseni teille, salaojitus hyvänen aika on todennäköisesti se mitä ajattelette.
Mutta kosteus tuli sisään viime kesän rankkasateen jälkeen, jolloin tuli tulva ja sitten ongelmia kosteuden ja homeen hajun kanssa.
Talo on rinteeseen rakennettu 70-luvulla, muovimatto lattiassa ja puupaneeli seinissä. En tiedä mitä puupaneelin alla on, mutta todennäköisesti lohko, koska seinät ovat paksut.
Nyt muovimatto täytyy poistaa (ja luultavasti enemmän kuin jalkalistatkin) mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä pitäisi laittaa tilalle.
Talous on rajallinen, tila, joka on oikeasti uusittava jotta se olisi kaunis, on 70 m².
Kokolattiamatto (parvekematto?) voisi olla suositeltavampi? Joku muovipäällyste? Laminaatti? Alustana, mikä alusta?
Ainoa jota tiedä että se ei tule olemaan on laatta, se on jo valmiiksi todella kylmä siellä alhaalla eikä talossa ole suoraa linjaa, mikä tekee laatoituksesta mahdotonta.
Me laitoimme yksinkertaisimman kokomaton kellariin, parvekematon. Tuli kaunis ja aivan eri ympäristö kuin aiempi klinkkeri.H Hejhoppsan1 sanoi:Hei,
Kosteaa kellaria teette, viemäröikää jumalan tähden on luultavasti mitä ajattelette.
Mutta kosteus tuli sisälle viime kesän rankkasateen jälkeen, jolloin tapahtui tulviminen ja sitten kosteus- ja homeongelmia.
Talo on 70-luvulta, suterengrakenteinen, muovimatto lattialla ja puupaneeli seinillä. En tiedä, mitä puupaneelin alla on, mutta todennäköisesti lohkoja, koska seinät ovat paksut.
Nyt muovimaton purkaminen on tarpeen (ja luultavasti enemmän kuin vain lattialistat), mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä siihen pitäisi laittaa sitten.
Talous on rajallinen, tila, joka oikeastaan tarvitsisi uusimista tullakseen kauniimmaksi, on 70 neliömetriä.
Kokomatto (parvekematto?) voi olla suositeltava? Jonkinlainen muovilattia pohjalla? Laminaatti pohjalla? Jos pohjamaata, minkälaista pohjamaata?
Ainoa, mitä tiedän, on ettei se tule olemaan klinkkeriä, siellä on jo todella kylmää ja ei ole yhtään suoraa linjaa koko talossa, mikä tekee laatoituksesta mahdotonta.
Linkki ketjuun, jossa olen laittanut kuvia lattiasta: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-ska-vi-goera-med-vart-kaellargolv.427387/
Kiitos! Muistatko, minkä maton ostitte? Ja tasoititteko seinät itse, kuinka paljon työtä se vaati?ecb182 sanoi:
Halusimme oikeastaan paksun kokolattiamaton, mutta rautakaupan myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että emme saisi laittaa sellaista järjestämättömälle kellarilattialle. Joten tämä on yksinkertaisin parvekematon tyyppi, jota on kaikissa rautakaupoissa. Tämä on ostettu Hornbachista.
Teimme seinät itse. Käytimme kipsiä kellariseinille. Paksummalle kerrokselle oli yksi versio ja toinen versio, jossa kerros olisi ohuempi. Joissakin seinissä oli karkea pinta, rakenne, ja halusin sen pois, joten se osa oli melko työläs. Hioin osan alas ja sitten levitin tasoitetta. Periaatteessa seinät olivat valmiit parissa viikonlopussa.
Teimme seinät itse. Käytimme kipsiä kellariseinille. Paksummalle kerrokselle oli yksi versio ja toinen versio, jossa kerros olisi ohuempi. Joissakin seinissä oli karkea pinta, rakenne, ja halusin sen pois, joten se osa oli melko työläs. Hioin osan alas ja sitten levitin tasoitetta. Periaatteessa seinät olivat valmiit parissa viikonlopussa.
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 564 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 564 viestiä
Jos on kyse 70-luvun ensimmäisestä puoliskosta, on erittäin todennäköistä, että muovimatossa on alapuolella kerros asbestipahvia, mikä on hyvä pitää mielessä purkamisen yhteydessä.
Klikkaa tästä vastataksesi