Voiko 90x270 liimapuupalkin korvata kahdella ruuviliimatulla liimapuureunalla 45x220 vai menetätkö liikaa kantavuutta?

Siitä tulee etummainen kantolinja sisäänkäyntikatokselle, luultavasti betonitiilillä, mutta ei ole mahdotonta, että se olisi peltikatto, 4 metrin jänneväli kahden 90x90 liimapuutolpan päällä. Noin 1,7 metriä talon seinästä, noin 17 asteen kaltevuus.

Kysyn ainoastaan siitä näkökulmasta, että se on paljon helpompi käsitellä.

Kysyn myös, mikä ero on GL28h:n ja GL30h:n välillä tolppien osalta, en ole onnistunut ymmärtämään, vaikka luen ja luen...

Miten ajattelet, kysy siltä, joka on tehnyt laskelman.
Tulee melko suuri ero kahden 45x220 vs 90x270 kestävyyteen. Ja se ei ole lineaarinen.

J JErikss sanoi:
Voiko lamellihirren 90x270 korvata kahdella ruuviliimatulla lamellihirrellä 45x220 vai menettääkö liikaa kantokykyä?
Verrataksesi kahden palkin taivutusjäykkyysmomentteja voit laskea BxHxHxH.
Siten saat numeron yhdestä palkista, jota voit verrata toisen palkin mittoihin.

K Kane sanoi:
Miten ajattelet, kysy siltä, joka teki laskelman. Tulee melko suuri ero kahden 45x220:n ja 90x270:n välillä lujuudessa. Ja se ei ole lineaarista.
Ajattelen sitä, mitä kirjoitin, olen kuullut ruuviliimatuista lankuista karkeamman mitan sijaan, mutta en tiedä kuinka paljon siinä häviää. Jos ero on suuri, olet jo vastannut pääkysymykseeni, ja jos se pitää paikkansa, en tule tekemään niin. 👍

Ajattelitko tehdä 45x440?
Muuten onhan ”limskruvad” 90x220 selvästi heikompi kuin 90x270……

T Taxture sanoi:
Ajattelitko tehdä 45x440?
Muutenhan "liimaruuvattu" 90x220 on selvästi heikompi kuin 90x270……
Tämä ei ole minun vahvuusalueeni, mutta olen saanut käsityksen, että kaksi erillistä on vakaampi kuin yksi vastaavassa koossa. Ehkä ei pidä lainkaan paikkaansa, mutta siksi kysymykset.

Lämpöpalkit ovat jo liimattuja joten mahdolliset edut tavallisen puutavaran liimaamisessa on jo saavutettu ja ylitetty. Tämä on yksi syy siihen, miksi käytetään liimapuuta.

Sinun tapauksessasi vahvuus heikkenee paljon, mutta jos se riittää, sinun tai jonkun toisen on laskettava se.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.