3 386 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Korvata rikkinäinen kipsi keittiössä.
Vaihdan keittiössä työtasot ja aion korvata nykyiset laatat. Olen huomannut, että laattojen purkaminen tuhoaa kipsilevyt jo niin paljon, että voin yhtä hyvin tehdä kuten kaikissa eri kirjoituksissa ehdotetaan ja sahata kipsilevyt pois yhdessä laattojen kanssa. (Se, mikä on vielä jäljellä seinällä, noin 1/3)
Kysymys kuuluu, mistä minun pitäisi tehdä leikkaukset. Ylös asti yläkaappien kohdalla ja alas asti alakaappien runkoihin? Vai pitäisikö jättää vähän, jotta ei tule kipsilevyn saumaa tai bänkskive-tasolla? Ja samalla sivuille, pitäisikö ottaa leikkaus aivan korkeiden kaappien reunaan molempiin suuntiin?
Ylin laattojen rivi oli helppo poistaa, joten minulla on varaa ylöspäin. Mutta 2. ja 3. rivi on tuhonnut kipsilevyä melko paljon.
Jos otan leikkaukset kaappien reunaan asti, on helppo mitata uusi levy, mutta miten sitten tiivistää saumat uuden ja vanhan kipsilevyn välillä? Jos näillä edes on merkitystä? Eihän sellaista saumaa voi kitata. Seinän kulma on 90°. Pitkä sivu on kaksinkertainen kipsilevy, lyhyt sivu yksinkertainen kipsilevy.
Kiitollinen nopeasta mielipiteestä, jotta pääsen eteenpäin.
Kysymys kuuluu, mistä minun pitäisi tehdä leikkaukset. Ylös asti yläkaappien kohdalla ja alas asti alakaappien runkoihin? Vai pitäisikö jättää vähän, jotta ei tule kipsilevyn saumaa tai bänkskive-tasolla? Ja samalla sivuille, pitäisikö ottaa leikkaus aivan korkeiden kaappien reunaan molempiin suuntiin?
Ylin laattojen rivi oli helppo poistaa, joten minulla on varaa ylöspäin. Mutta 2. ja 3. rivi on tuhonnut kipsilevyä melko paljon.
Jos otan leikkaukset kaappien reunaan asti, on helppo mitata uusi levy, mutta miten sitten tiivistää saumat uuden ja vanhan kipsilevyn välillä? Jos näillä edes on merkitystä? Eihän sellaista saumaa voi kitata. Seinän kulma on 90°. Pitkä sivu on kaksinkertainen kipsilevy, lyhyt sivu yksinkertainen kipsilevy.
Kiitollinen nopeasta mielipiteestä, jotta pääsen eteenpäin.
Jos laatoitat uudelleen, ei välttämättä tarvitse tasoittaa kipsilevyjen saumoja? Ne hoidetaan varmaankin laastilla laatoitusta varten.
Kiinnityslaasti ei ehkä peitä, jos teen leikkauksen aivan yläkaapin (ylöspäin), työtason (alaspäin) sekä korkean kaapin (vasemmalle) kohdalta. Silloin uusi sauma jää juuri siihen kohtaan, johon aion laittaa uuden laatan. Joten minun pitäisi yrittää saada leikkaukset uuden laatan taakse niin, että kiinnityslaasti "tiivistää" syntyvän sauman. Aion hankkia kuvia.I Interista88 sanoi:
Laita uudet kaakelit koko matkalta ylös niin ongelmat ovat ratkaistu.
Haluan poistaa kaiken vanhan kipsin, jossa laatat ovat/ovat olleet, ja korvata sen uudella levyllä. Kysymys on, mihin minun pitäisi leikata vanha kipsi pois. Kiinni työtasoon, yläkaappeihin ja korkeakaappeihin, vai pitäisikö jättää muutama senttimetri ylös niin, että kaikki saumat jäävät laattakiinnityksen alle? Aion laatoittaa uudelleen ja asentaa uudet työtasot, jotka ovat 15 mm korkeammat kuin nykyiset. On helpompaa sahata Feinillä ja pitää tukea kaapeista ja työtasosta, mutta en tiedä, onko fiksua, että sauma on siellä, koska uusien laattojen kiinnitys ei peitä sitä, enkä varmaan pääse tasoittamaan sitä kunnolla.
Ei sillä luultavasti ole niin suurta merkitystä, jos laitat silikonirenkaan ympäri sitten. Se pysyy varmasti kiinni. Katkaise lähellä sekä ylhäältä että alhaalta.
Klikkaa tästä vastataksesi