Aion aloittaa remontin kotona. Kuitutapetti on kiinnitetty masoniittilevyyn ja se on liimattu rankoihin.
Haluaisin päästä eroon "paperiseinien" tunteesta, parantaa vakautta ja äänieristystä.

onko OSB + kipsi ratkaisu? Oli tarpeeksi hauskaa poistaa kuitutapettia, kun otin pojan huoneen, joten siellä voi olla masoniitti.
mutta muut huoneet haluan raikastaa. talo on vuodelta 1971.

Olohuoneessa voi nykyään nähdä koolaukset xD
Seinällä pieni ikkuna ja ilmastointilaite. Vaalea seinä, jossa näkyvät kiinnityskohdat ja reglarit. 1971 rakennetun talon olohuone.
 
  • Vaaleanruskea seinä, jossa on kangastapetti ja puupaneelikatto ylhäällä. Oikealla näkyy puinen ikkunan karmikehys.
  • Seinä, jossa on vaaleanruskea vävytapetti ja pyöreä valkoinen kytkin.
Mitä on masoniitin takana? Ehkäpä remonttikipsilevy (6 mm) suoraan päälle voisi olla idea?
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mitä on masoniitin takana? Ehkä suoraan 6mm remonttikipsi voisi olla hyvä idea?
ei mitään, siellä on koolaukset/eristys. siksi tunne paperiseinistä.
 
R RuneB2 sanoi:
ei mitään, se on runko/eristys. siitä syystä tunne paperiseinistä.
Gah! Snålbygge :( Plyfa/osb + kipsi on paras, valitettavasti...
 
Yksi kerros kipsiä olemassa olevaan seinään on ehdottomasti helpointa.
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Gah! Nuuka rakentaminen :( Vaneri/osb + kipsi on paras, valitettavasti...
mmm, tuntuu kuin keittiökaapistot kaatuisivat, kun istuu sohvalle toisella puolella seinää.
muuten on todella kunnollista puutavaraa, josta rakennettiin. purin väliseinän, ne 70 rungot olivat kasvaneet erittäin hitaasti. kadun, etten säästänyt niitä.
 
D Daniel 109 sanoi:
Yksi kerros kipsilevyä olemassa olevaan seinään on ehdottomasti helpoin.
Mietti sitä, mutta luin että masonit liikkuvat.
Näin jonkun ketjun, jossa neuvotaan voimakkaasti välttämään sitä 8 vuotta myöhemmin sen tekemisen jälkeen.
 
  • Tykkään
Leif Nylund
  • Laddar…
Onko OSB vakaampi? Molemmat levytyypit perustuvat puukuituun, vaikka valmistusprosessi on erilainen.
 
D Daniel 109 sanoi:
Onko OSB vakaampi? Molemmat levytyypit perustuvat puukuituun, vaikka valmistusprosessi on erilainen.
3mm masoniitti vs 12mm osb?
 
Kyllä, toki paksumpi levy on jäykempi. Mutta eikö nyt ollut kyse mittapysyvyydestä kosteuden vaihteluissa?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.