P
Kellarissa talossani on suuri takkahuone, joka rakennettiin vuonna 1976. Siellä lattia on korotettu. Lattian alla betonilaatta on maalattu vettä hylkivällä maalilla/liimalla (edellinen omistaja on vanha ja sanoo liima). Kellarissa ei haise, kosteusasteet ovat täydelliset ja siellä on miellyttävä ilma ja lämpötila koko ajan. Nyt olen poistanut kokolattiamaton, joka siellä oli, ja haluan yksinkertaisesti laittaa siihen uuden, raikkaamman eri värissä. Onko tämä tyhmää? Pitäisikö minun poistaa korotetut lattiarakenteet jne.? Olen kiitollinen kaikesta avusta ja vastauksista!

• Kuva kellerin lattian vanhasta matosta ja maalatusta betonipinnasta, osittain irrotettuna, valmisteilla uuden maton asennukseen.
Oletko porannut tarkastusreiän, jotta voit mitata kosteuden rakenteesta, joka on kiinni betonissa?

P
P peppestc sanoi:
Oletko porannut tarkastusreiän voidaksesi mitata kosteutta betonirakenteessa?
En!
Kiitos paljon, se täytyy ehdottomasti tehdä! Soitan heti ystävälle, jolla on kosteusmittari, ja tarkistan asian☺️
Olin niin yllättynyt, että se oli pystytetty, sillä kun ostin talon, se ei ilmentynyt tarkastuksessa ollenkaan. Olisi varmasti pitänyt tutkia asiaa enemmän itse, mutta joo... voin syyttää siitä, että työskentelen täysin eri alalla ja ehkä olin hieman naiivi.

P Pånytt sanoi:
Ei!
Kiitos paljon, sitä teen ehdottomasti! Soitan heti ystävälle, jolla on kosteusmittari, ja tutkin asian☺️
Olin niin yllättynyt, että se oli korotettu, koska se ei ilmennyt lainkaan tarkastuksessa, kun ostin talon. Olisin ehkä itsekin tietenkin tutkinut asiaa enemmän, mutta joo... voin syyttää sitä, että työskentelen aivan eri alalla ja ehkä olin hieman naiivi.
Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mitä arvoja saat.

P
P peppestc sanoi:
Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mitä arvoja saat.
Sain apua mittauksessa ja sain vain tietää, että se oli hyvällä mallilla ja ettei ollut kosteutta, paitsi sen verran mitä on ok esimerkiksi ulkona maalattaessa. Anteeksi tietämättömyyteni alalla, mutta se tuntui hyvältä☺️

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.