Hei! Olen etsinyt täältä foorumilta ja tästä aiheesta on monta ketjua ja tässä tulee yksi lisää.
Olen äskettäin ostanut pienen yksikerroksisen ketjutalon vuodelta -59 ja autotallissa, joka on muurattu kevyistä betoniharkoista, on paljon melko syviä halkeamia ja paljon ruuvinreikiä. Miten halkeamat täytetään syvälle? Onko olemassa jonkinlaista ruiskua? Löysin autotallista kolme erilaista säkkiä ja ehkä voisin käyttää jotain niistä. Korjauslaasti, DIY betoni ja muuraus-/pinnoituslaasti.
Et ole miettinyt syiden selvittämistä vahingoille, esimerkiksi painumat, jotka tarvitsevat korjausta, jotta vahingot eivät palaisi ja muuttuisi pahemmiksi?
Oletko miettinyt selvittää vaurioiden syytä, esim. perustuksen painuminen, joka tarvitsee korjausta, jotta vauriot eivät uusiudu ja pahenevat?
Epäilen, että se johtuu siitä, että alue oli aiemmin huonosti kuivattu, mutta nyt siellä on oja ja kaivoja olleet monien vuosien ajan. Se on maavaraisa laatta, joten tuskin voin tehdä asialle paljon? Ja koska se on rivitalo, seinä on naapurin makuuhuoneen vieressä.
Olen kuitenkin googlannut vähän ja tullut siihen tulokseen, että korjauslaasti, toisin kuin DIY-betoni, sisältää tartunta-aineita kiinnittyäkseen paremmin alustaan. Tarvitsen sen valmiiksi ennen viikonloppua, joten luultavasti kokeilen sitä, jos kukaan ei ehdi varoittaa minua.
Okei, en voi vastata siitä, onko se oikea tuote, mutta oletko keskustellut naapuriesi kanssa siitä, mitä he ovat käyttäneet, koska sen pitäisi olla yleinen ongelma?
En ole vielä ehtinyt puhua naapureiden kanssa, mutta kokeilin korjauslaastia tänään ennen töitä ja se näytti menevän hyvin. Sen pitää vissiin kovettua kolme päivää, mutta kokeilin kuitenkin vähän tänä iltana, ja jos harjaan vähän kädelläni, se irtoaa kuin hiekka. Ehkä laasti on liian vanhaa? Löysin sen, kuten sanottu, talosta ostamastani kaapista.
Vastaan itselleni, niin saa parhaat vastaukset Google sanoo, että käyttämäni bruk on liian vanhaa eli sideaine ei enää toimi. Täytyy vain harjata alas ja aloittaa alusta. Pitänee käydä rakennustarvikeliikkeessä iltapäivällä.