Hei!
Minun pitää/on pitänyt asentaa hyllyjä kevytbetoniseinään. Yhdessä paikassa olin huolissani siitä, että osun seinässä oleviin sähköjohtoihin ja arvioin, että minulla olisi noin 3 cm työskentelytilaa. Kokeilin laittaa seinään karkean kipsiankkurin siinä paikassa (käytin myös oikeita kevytbetonitulppia siellä, missä tiesin voivani porata syvemmälle).

Kipsiankkurit näyttävät toimivan hyvin, paitsi yhdellä hyllyllä, jossa käänsin niitä liian monta kertaa varmistuakseni, ettei mikään sähköjohto katkennut...

Kun kokeilin laittaa hieman painoa konsolille, ne irtosivat melko nopeasti. Yritin ratkaista tilanteen täyttämällä reiän rakennusliimalla ja antaa sen kovettua konsolit kiinnitettyinä liimaan. Mutta sekään ei tunnu tarpeeksi kestävältä.

Onko vinkkejä, miten tämän voisi ratkaista? En haluaisi siirtää konsolia, koska muu hylly on jo paikoillaan.

Kiitos etukäteen, Jakob.

• Seinään kiinnitetty puinen hyllytuki, joka näyttää olevan epävakaa. Yläpuolella on asennettu hylly, mutta toinen hyllytuki on irti.
Selventääkseni, luulin ensin, että se oli kipsiseinä ja siksi ostin kipsiankkureita. Kesti hetken tajuta, ettei se ollut, ensimmäinen kerta, kun ostin asunnon äskettäin. Ja sitten vahinko oli käytännössä jo tapahtunut.

Jakob Vinkås Jakob Vinkås sanoi:
Selvennykseksi, luulin aluksi, että se oli kipsiseinä ja ostin siksi kipsiankkureita. Kesti hetken tajuta, että se ei ollutkaan niin, juuri ostettu asunto ensimmäistä kertaa. Ja silloin vahinko oli periaatteessa jo tapahtunut.
Hei Jakob. Olen tehnyt täsmälleen saman asian 😓 näen, että siitä on kulunut jo jonkin aikaa - miten ratkaisit ongelman lopulta?
Ystävällisin terveisin // Johan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.