3 914 lukukertaa ·
21 vastausta
4k lukukertaa
21 vastausta
Ostaa kaikki materiaali itse rakennusta varten??
Sivu 1 / 2
Ajattelin rakentaa talon syksyksi.
Olen saanut muutamia tarjouksia.
Ne ovat melko lähellä toisiaan hinnaltaan.
Mietin, pitäisikö minun etsiä halvempia mtrl-hintoja kuin mitä tarjouksissa on.
Siinä on varmasti paljon rahaa säästettävänä, kun etsii vähän.
Tarjouksen jättäneet puusepät ovat periaatteessa laskeneet kaiken mtrl:in ostamiseksi yhdestä ja samasta rakennustarvikeliikkeestä.
Puusepillä on varmaan aika hyvä alennus sahalla, mutta sen osan he varmaan ottavat itselleen, ajattelen?
Miten pitäisi toimia??
Terveisin
Olen saanut muutamia tarjouksia.
Ne ovat melko lähellä toisiaan hinnaltaan.
Mietin, pitäisikö minun etsiä halvempia mtrl-hintoja kuin mitä tarjouksissa on.
Siinä on varmasti paljon rahaa säästettävänä, kun etsii vähän.
Tarjouksen jättäneet puusepät ovat periaatteessa laskeneet kaiken mtrl:in ostamiseksi yhdestä ja samasta rakennustarvikeliikkeestä.
Puusepillä on varmaan aika hyvä alennus sahalla, mutta sen osan he varmaan ottavat itselleen, ajattelen?
Miten pitäisi toimia??
Terveisin
Mene puutavarakauppaan ja neuvottele itsellesi alennus, noin 10-20% ei pitäisi olla ongelma, sovi heidän kanssaan että käyttämätön materiaali voidaan palauttaa. Näin sinun ei tarvitse laskea kaikkea aikaasi ja voit ostaa materiaaleja pitääksesi rakennustyöt käynnissä.
Jos aiot rakentaa itse, tämä on helpointa, jos taas puusepät tekevät kaiken, en ole varma, heidän aikansa on kalleinta ja silloin voi olla helpompaa antaa heidän hoitaa logistiikka. En usko, että puusepät ansaitsevat erityisen paljon puutavarasta, mutta voi olla että olen väärässä.
Jos aiot rakentaa itse, tämä on helpointa, jos taas puusepät tekevät kaiken, en ole varma, heidän aikansa on kalleinta ja silloin voi olla helpompaa antaa heidän hoitaa logistiikka. En usko, että puusepät ansaitsevat erityisen paljon puutavarasta, mutta voi olla että olen väärässä.
Alan käytäntö on, että rakentaja lisää 10-15 % materiaalikustannuksiin, mikä on heidän voittonsa. Tämä ilmoitetaan yleensä avoimesti asiakkaalle. On suuri riski, että asiakas, joka päättää ostaa materiaalin itse, joutuu silti maksamaan rakentajan menettämän materiaalivoiton, mutta silloin lisääntyneenä työaikana tai vastaavana kustannuksena.
Nämä lisäykset tuntuvat joskus aivan keksityiltä. Miksei vain puhdas tuntipalkka plus todelliset materiaalikustannukset?? Tiedän, että sitä perustellaan "näin tehdään" monilla aloilla, mutta en voi olla ärsyyntymättä siitä. Että kyse on vain 10% on harvinaisuus.
Lisäykset eivät ole tyhjästä temmattuja. Useimmissa tapauksissa ne ovat osa yrityksen tuloja. Jos he eivät saa myydä materiaalia sinulle, sinun tulee varautua korkeampiin tuntihintoihin, joten jos päätät ostaa itse, nykyiset tarjoukset eivät enää päde, ja sinun on aloitettava alusta tämän osalta. Työaika tulee kalliimmaksi, ja jotkut eivät ehkä edes ole kiinnostuneita ottamaan työtä vastaan, koska saattavat tehdä kaiken voittonsa materiaalimyynnillä, joten varaudu siihenkin.
Jos aiot ostaa itse, sinun täytyy olla täysin varma siitä, että ostat oikeita tavaroita, hyvää laatua ja oikeat määrät. Muista myös, että virheelliset tavarat ovat jotain, mitä sinun on itse vaihdettava tai saatava korvaus, mikä voi maksaa sekä aikaa että rahaa.
On olemassa useita keskusteluja, jotka käsittelevät tätä lisäysasiaa yksityiskohtaisesti, ja osa niistä on vakavampia kuin toiset, joissa vain kinastellaan. Ymmärrä, että materiaalien myynti omalla hinnastolla on osa prosessia. Jos voit ostaa halvemmalla kuin käsityöläisten hinnat sinulle, niin hyvä, osta itse, mutta jos joudut yksityishenkilönä maksamaan yhtä paljon tai enemmän tukussa, anna käsityöläisen ostaa. Yrityksen hankintahinnat eivät oikeastaan kuulu sinulle yksityisenä asiakkaana, sinun hintasi on yrityksen hinnaston mukaan, aivan kuten missä tahansa kaupassa, jossa asioit. Samoin kuin voit saada jonkinlaisen määräalennuksen ICA:ssa, voit saada alennuksia käsityöläisen hinnastolta, mutta et menisi ICA-kauppiaalle ja vaatisi ostamaan tämän tukkuhinnoilla.
Yritystoiminta käsityöläisenä tarkoittaa, että asiakkaalle tarjotaan sekä työvoimaa että materiaalia, eli toimitaan sekä palveluiden että myynnin parissa. Sen lisäksi viranomaisilla on vaatimus olla voittoa tuottava.
Jos aiot ostaa itse, sinun täytyy olla täysin varma siitä, että ostat oikeita tavaroita, hyvää laatua ja oikeat määrät. Muista myös, että virheelliset tavarat ovat jotain, mitä sinun on itse vaihdettava tai saatava korvaus, mikä voi maksaa sekä aikaa että rahaa.
On olemassa useita keskusteluja, jotka käsittelevät tätä lisäysasiaa yksityiskohtaisesti, ja osa niistä on vakavampia kuin toiset, joissa vain kinastellaan. Ymmärrä, että materiaalien myynti omalla hinnastolla on osa prosessia. Jos voit ostaa halvemmalla kuin käsityöläisten hinnat sinulle, niin hyvä, osta itse, mutta jos joudut yksityishenkilönä maksamaan yhtä paljon tai enemmän tukussa, anna käsityöläisen ostaa. Yrityksen hankintahinnat eivät oikeastaan kuulu sinulle yksityisenä asiakkaana, sinun hintasi on yrityksen hinnaston mukaan, aivan kuten missä tahansa kaupassa, jossa asioit. Samoin kuin voit saada jonkinlaisen määräalennuksen ICA:ssa, voit saada alennuksia käsityöläisen hinnastolta, mutta et menisi ICA-kauppiaalle ja vaatisi ostamaan tämän tukkuhinnoilla.
Yritystoiminta käsityöläisenä tarkoittaa, että asiakkaalle tarjotaan sekä työvoimaa että materiaalia, eli toimitaan sekä palveluiden että myynnin parissa. Sen lisäksi viranomaisilla on vaatimus olla voittoa tuottava.
Viimeksi muokattu:
Huokaus. Kirjoitinhan, että tiedän "että niin tehdään". Mitä tahansa esitetäänkin argumenttina sillä tavalla, että mielivaltaisesti lisätään materiaalin hintaa tai "siinä tapauksessa on nostettava tuntipalkkaa", ärsyttää vain enemmän koko ajattelutapaa. Koska aihetta on käsitelty muissa ketjuissa, en näe mitään syytä jatkaa täällä.
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Pitää käsityöläisille oikeat materiaalit oikeaan aikaan ja määrään on melkein kokopäivätyö... Olen tehnyt tämän meidän laajennukselle ja on tärkeää koko ajan tietää, mikä on seuraavaksi tulossa...
Mutta kyse ei ole "että niin tehdään", kyse ei ole "mielivaltaisista lisäyksistä". Kyse on yrityksistä, jotka haluavat ansaita rahaa maksaakseen palkkoja ja muita kuluja sekä tehdäkseen voittoa, ihan kuten KAIKKI yritykset pyrkivät tekemään.oskis 123 sanoi:Huokaus. Kirjoitinhan jo, että tiedän "että niin tehdään". Mikä tahansa esitetään argumenttina tällä tavalla, missä mielivaltaisesti lisätään materiaalilisää tai "täytyy siinä tapauksessa korottaa tuntipalkkaa", saa vain ärsyyntymään vielä enemmän koko ajattelutavasta. Koska aihe on otettu esiin muissa ketjuissa, en näe järkeä jatkaa täällä.
Kysy keneltä tahansa henkilöltä, joka johtaa palveluita ja/tai tavaroita myyvää yritystä, saat saman vastauksen, omat hintalistat perustuen tiettyyn prosenttiosuuden lisäykseen hankintahinnasta.
Totta, tärkeintä on, että rakennus etenee, vaikka materiaali onkin rahaa, aika ja valmistuminen ovat tärkeämpiä. Jos uskallan sanoa, että yksityishenkilönä voi säästää maksimissaan 150 000 näissä laskuissa itse materiaalia ostamalla, mutta silloin pitää pohtia, kuinka paljon omaa aikaa, puhumista käsityöläisten kanssa ym. näkymättömiä asioita ilmestyy muille laskuille.petersson79 sanoi:
Mitään lisämaksuja koskien tätä on keskusteltu suljettujen ketjujen seurauksena, mutta GG on periaatteessa oikeassa, vaikka hänen viestinsä tulee lukea yrityksen näkökulmasta.
Jäsen
· västra götaland
· 1 017 viestiä
Sitten ehkä täytyy miettiä, mitä tapahtuu, jos on ottanut kotiin väärää/tai liian vähän materiaalia, mikä johtaa odottaviin käsityöläisiin.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että yrittäjänä on kiinnostavaa ansaita rahaa. Taitaa olla malli, jossa on enemmän tai vähemmän suuria lisäyksiä, joka saa TS:n ylipäätään pohtimaan, kannattaako hankkia materiaali itse kaiken mahdollisen hässäkän kanssa, mitä se luonnollisesti myös tarkoittaa.Glufsglufs sanoi:Mutta kyse ei ole "näin tehdään", kyse ei ole "mielivaltaisista lisäyksistä". Tärkeää on, että yritykset ansaitsevat rahaa voidakseen maksaa palkkoja ja muita kuluja sekä tuottaakseen voittoa, aivan kuten KAIKKI yritykset pyrkivät tekemään. Kysy keneltä tahansa, joka johtaa yritystä, joka myy palveluita ja/tai tuotteita, saat saman vastauksen, omia hintalistoja perustuen tiettyyn prosentuaaliseen lisäykseen ostohintaan.
Tuntuu aika turhalta lähteä mukaan keskusteluun lisäyksistä, joita on käsitelty useissa keskusteluissa, mutta kuluttajat ilmeisesti eivät pidä suurista lisäyksistä (nyt emme puhu 10 % lisäyksestä käsityöläisen ostohintaan, joka mielestäni on täysin OK), koska se tekee vaikeaksi saada käsityksen käsityöläisen todellisesta tuntikustannuksesta. Käsityöläiset ovat useasti vahvistaneet sen, että he eivät voi ottaa todellista työvoimakustannusta tuntipalkassa, koska silloin he ovat liian kalliita ja kuluttaja valitsee jonkun halvemman tuntipalkan tarjotessaan, koska kuluttaja ei ymmärrä lisäajanlisää, joka maksetaan materiaalilisäyksen kautta. Ilmeisesti piilokustannus useimmille, ja se taitaa olla se, mihin oskis 123 ärsyyntyy.
Lisäksi täytyy sanoa, että useat käsityöläiset näyttävät olevan tyytymättömiä nykyiseen malliin ja haluaisivat mielellään päästä siitä eroon, koska se olisi hyödyllistä sekä asiakkaille että käsityöläisille. Siksi tuntuu vähän tarpeettomalta, että jotkut yrittävät väkisin puolustaa mallia joka kerta, kun se otetaan esille jossain muodossa, kun se ei pohjimmiltaan perustu siihen, että käsityöläiselle ei saisi maksaa, vaan että itse maksatusmalli ei ole monien asiakkaiden arvostama.
Olen täysin samaa mieltä. Jos ostat kaiken materiaalin rakennusprojektiin, se vaatii valtavan määrän tietämystä ja aikaa toimiakseen, mutta voit ehdottomasti valita ostaa joitain asioita itse ja säästää rahaa.SBH sanoi:
Kun rakensimme uutta, säästimme 5000:- ostamalla keittiön lavuaarin sigron kautta keittiövalmistajan sijaan. Katselimme takkaa ja olisi maksanut noin 10 000:- enemmän asentaa se talon rakennusvaiheessa kuin jos jokin yritys olisi tullut myöhemmin purkamaan, korjaamaan ja asentamaan, joten takkaa ei silloin tullut.
Uskon ehdottomasti, että on mahdollista ansaita helppoa rahaa tietyistä osista, jos on tarkkaavainen, mutta kaiken materiaalin hankkiminen itse vaatii varmasti sinnikkyyttä
Oletan, että tarkoitat esim. "Jos puutavara on huono, niin tulee huonoa", tunnen joitakin, jotka toimivat näin, mutta useimmat tuntemani käsityöläiset olisivat erittäin selkeitä materiaaliongelmien ilmaisemisessa ja jättäisivät sitten päätöksen tilaajalle siitä, miten edetä.SBH sanoi: