6 083 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
kitta (valaa) takan edessä
Hei
Olen asentanut uuden puulattian, ja sen sijaan että laittaisin laattoja takan eteen, ajattelin valaa pienen levyn eteen. Mitä minun pitäisi käyttää? Ja voiko betonin antaa nousta noin 10 mm lattian yläpuolelle ja ulottua noin 10 mm lattian päälle, jotta ei tarvitse asentaa metallilistaa?
Kiitos vastauksesta //Viktor
Olen asentanut uuden puulattian, ja sen sijaan että laittaisin laattoja takan eteen, ajattelin valaa pienen levyn eteen. Mitä minun pitäisi käyttää? Ja voiko betonin antaa nousta noin 10 mm lattian yläpuolelle ja ulottua noin 10 mm lattian päälle, jotta ei tarvitse asentaa metallilistaa?
Kiitos vastauksesta //Viktor
Siitähän kertyy aika paljon pientä roskaa, kun käsittelee halkoja. Olisin kyllä mieluummin pitänyt levyn muutaman millimetrin alempana kuin muu lattia, jotta pienroskat eivät leviäisi ympäri lattiaa. Jos sinulla on kelluva puulattia, pitäisi myös olla muutama millimetri liikuntasaumaa puulattian ja betonin välillä. Mutta sitten tarvitaan myös siirtymälista peittämään sauma.
Se on varmaan niin kuin sanot, että on parempi sijoittaa se lattian alle. Mutta haluan nostaa sitä välttääkseni metallilistat. Ajatuksena on laittaa jonkinlaista vaahtomuovia tai vastaavaa, jotta betoni ei ole suoraan kiinni puulattiassa. Kysymys on vain, voiko rakentaa jonkinlaista kuppia, joka tekee hienon pyöristyksen lattian yläpuolelle. Mitä ajatellaan siitä?
Se ei kuulosta mahdottomalta, mutta se vaatii varmasti suurta tarkkuutta ja paljon askartelua muotin kanssa. Ylityksen raudoitus voi myös olla hieman hankalaa. Yksinkertaisempi vaihtoehto voisi olla valaa lattian korkeudelle ja laittaa/kiinnittää/liimata irtonainen levy betonista tai luonnonkivestä päälle. Kivenhakkaamoja on olemassa, jotka voivat valmistaa tyylikkäitä mittatilaustyönä tehtyjä levyjä viistetyillä reunoilla.
Klikkaa tästä vastataksesi