Olen juuri purkanut vanhan trätex-seinän, joka oli asennettu vanhan puupaneelin päälle, joka oli asennettu vesivaakasuorille (huokaus) rimoille kivisen ulkoseinän sisäpuolelle.

Kun nyt olen asentamassa väliseinää tälle seinälle, oletan, että minun pitäisi käyttää terästä (levyä?) ja sitten laittaa kipsilevy näihin välttääkseni kosteuden siirtymistä ulkoseinästä.

Toivoin löytäväni metalliprofiileja sopivilla rei'illä johdoille/putkille sähkön vetämiseksi, mutta se vaikuttaa olevan väärä lähestymistapa.

Haluaisin tietenkin minimoida väliseinän paksuuden, mutta silti saada tilaa sähkölle, mieluiten rikkomatta kiviseinää.

Ilolla otetaan vastaan vinkkejä, ohjeita, "muista tämä"? :)

Tietääkö kukaan hyvää tapaa vetää sähköä metalliprofiilien läpi? Onko se erittäin huono idea vai standardimenettely porata reikä, joka on hieman suurempi kuin muoviputkien koko, ja vain vetää paska suoraan läpi?

kaikki metallikehykset, joita olen asentanut talossani, ovat olleet valmiilla "rei'illä"/sähköläpivienneillä tasaisin välein, joten kun tekee koko seinän, ne tulevat samoihin paikkoihin... täydellisiä joustosukan läpiviennille...
/
M:)

trojlee sanoi:
kaikki metallikehykset, jotka olen asentanut talooni, ovat olleet valmiilla "reikillä"/sähköläpivienneillä
Täydellistä!

Nyt olen saanut purettua vanhan seinän ja olen parhaillaan pyyhkimässä pois irtonaista rappausta. Yritän poistaa kaikki vanhat puutulpat seinästä, mihin vanhat tukipuut olivat kiinnitettynä, ja sitten täyttää kuopat rappauksella (ajattelin, että se olisi parempi kuin betoni, jos joku joskus haluaa ottaa seinän esille uudelleen).

Yksi ongelma on tietenkin ilmaantunut:

1) Katto on laskettu jossain vaiheessa 60-luvulla. Välitila nykyisen seinän (tiiltä uuden kylpyhuoneen toisella puolella) ja lasketun katon välillä on noin 35-40 mm. En siis pääse kiinnittämään metallikehystä "oikeaan" kattoon. Pitäisikö minun laittaa puukuitulevy vanhaan kattoon niin, että se ulottuu alas kipsikattoon, jotta saan tasaisen perustan metallikehykselle? Ajattelin löytää sopivan kokoisen puukehyksen ja laittaa jonkinlaista asfalttilevyä (tai mikä se nyt onkaan) kylpyhuoneeseen päin olevalle puolelle.

2) Lattia koostuu puulattiasta (joka on melkein kiinni vanhassa seinässä), jonkinlaisesta levystä (joka on 2-3 cm päässä vanhasta seinästä), ja sitten kelluvasta click-lattiasta, jonka asensin muutama vuosi sitten.
Toisin sanoen, minulla ei ole myöskään täällä tasaista perustaa metallikehyksille.
Ratkaisuehdotuksia:
2a) Sahata pois riittävästi lattiaa saadakseni 45-50 mm lattiapintaa kehyksen kiinnittämiseen. Oletan, että voin tehdä sen säädettävän syvyyden omaavalla pyörösahalla.
2b) Asettaa välikappaleita vanhan lattian ja metallikehyksen väliin, jotta saan sen nykyisen lattian korkeudelle, ja sitten kiinnittää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.