Heippa! Haluaisin "tappaa" liikkeet, jotka syntyvät lastulevyissäni, tapetit repeävät myös lasikuitunauhalla.
Voinko liimata + ruuvata kipsilevyä lastulevyjen päälle, jotta siitä tulee vakaampi?
Olen ajatellut 6 mm remonttikipsiä olemassa olevien lastulevyjen päälle.

//
 
Tottakai voit, jopa suositella!

Jos liike on todella paljon, voi myös pohtia, miten seinä on rakennettu (regeldim, c/c-mittaus, korkeus jne.) ja onko talo suhteellisen uusi?
 
Pitäisikö kipsi asentaa siten, että levy peittää lastulevysauman? Ehkä epäselvästi ilmaistu, mutta tarkoitan siten, että kipsilevysauma ei osu lastulevysauman kohdalle :o
Pitäisi nimittäin tehdä samanlainen, mutta masoniitin kanssa.
 
Kyllä, saumat tulisi ehdottomasti siirtää.
 
Seuraava kysymys tässä vanhassa ketjussa:

Tarvitseeko/käykö jokaisen ylimmän kipsilevyn sauman osua koolauksen kohdalle, vai voiko sauman tehdä mihin sopii?

Meillä on tällä hetkellä lastulevyseiniä, mutta haluamme laittaa kipsilevyt päälle saadaksemme pois kaikki halkeamat, jotka ovat syntyneet levyjen saumoihin nauhasta ja muusta huolimatta. :)
 
Laita se päälle miten sopii, minä teen niin ja se toimii tosi hyvin. Aloitan aina puolella viipaleella nurkasta ja sitten kierrän huoneen ympäri.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.