Aion tasoittaa seinän käsittelyn jälkeen parven portaan asennuksesta.
En siis halua kehystää vaakasuoria tukipuita laatikoksi, vaan siitä pitäisi tulla tasainen seinä.

Ajattelin laittaa pindan seinään, jotta se on samalla tasolla kuin tukipuut, mutta kun rakentajat ovat leikanneet reikiä olemassa olevaan kipsiseinään, tukipuut ulkonevat 45-13 = 32mm ja tavallinen
pinda on 28mm.
4mm korkeusero tuntuu vähän suurelta...

Tietääkö joku muuta standardipuuta, jota voi käyttää ja joka on 32mm vai pitäisikö tehdä hankaluus ja kiinnittää masoniittinauhan pala tavalliseen pindaan, jotta se olisi ~31,2mm (28 + 3,2mm)?

Jos nyt aion käyttää pindaa, pitäisikö minun asentaa kipsilevyt pystysuoraan vai vaakasuoraan (pinda pystysuoraan vai vaakasuoraan)? Seinän leveys on 184cm.

Toinen syy rakentamiseen on myös se, että haluamme helpottaa sähköasennuksen tekemistä eri lampuille, joita aiomme asentaa seinälle valaisemaan alla olevaa porrasta.
 
  • Puun portaat ja seinä kulmassa, vaalean värinen seinä maalausta tai kipsilevytyötä varten.
Pyydä paikallista rautakauppaa halkaisemaan muutamia reglar 32 mm:iin. Jos sinulla ei ole itse pääsyä sahaan.
 
Ola78
En tiedä onko olemassa mitään standardipuuta, joka on 32 mm, ainakaan en ole koskaan nähnyt sitä. Mutta jos et tarvitse kovin paljon, voit ostaa 34*70 ja jos sinulla on pääsy tasohöylään, höylää se 32*70:ksi. Toinen vaihtoehto, jota pohdit, on naulata jotain rankaan, mutta siinä tapauksessa voit esimerkiksi ostaa 22*145 paneelia ja halkaista sen keskeltä ja sitten laittaa 12 mm vaneri tai lastulevy taakse, jotta saat alustan, johon voit ruuvata ilman tulppausta.
 
Saatavilla on esisahattua puutavaraa, jonka paksuus on 34 (joskus 35) mm. Käytä sitä ja aseta masonit nykyisten tukipalkkien päälle.

EDIT: Ola oli sekunnin nopeampi...
 
Olin repinyt alas olemassa olevan kipsin, kiinnittänyt 45x45 vaakasuoraan, jolloin myös sähkörasioille on tilaa. Sen jälkeen aseta kipsilevy vaakasuoraan, jotta saat vain vaakasuoria saumoja.
 
Suurkiitos vastauksesta!

Mieluiten olisin purkanut kaikki nykyiset kipsilevyt pbengtsson:n viestin mukaan. Valitettavasti olen vähän laiska tämän seinän suhteen.. :s
Eikö olisi nopeinta laittaa masoniitti nykyisten koolausten päälle, harvennella 34x70 ja laittaa vaakalaudat, siitä se varmaan tulee... Mutta ensin tarkistan pieneltä rakennuskauppiaalta...
 
Mikael_L
Olen varmaan pilkkonut 45x70 koolingit 32x70:ksi rakennus/pilkko-sahassani, sillä kyse ei ole niin monista juoksumetroista. Muuten olisin käyttänyt 28x70 gles + masonit.

Olen laittanut glesiä ja kipsiä pystysuoraan...
...ellei minulla olisi epäilystä, että sähköasennukset kulkevat enimmäkseen vaakasuunnassa, ...tai jos epäilisin, että vaakasuuntainen gles helpottaisi jonkin kiinnittämistä seinään (minkä tiedän jo nyt). Vaaka-glesillä on kyllä mahdollisuus asettaa cc300 tai cc400, mutta sitä ei pitäisi tarvita seinälle.
 
Toinen vaihtoehto on halkaista 45x70 kahteen 33,5x45. Silloin olet pelottavan lähellä totuutta.
 
Mikael_L
Ja terän paksuus on noin 3 mm = tarkalleen 32 mm ... :)

Mutta hieman hankalampaa ruuvata kipsiä 45 mm koolauksiin, kun on vain 22 mm pelivaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Pidän siitä, kun kipsin takana on jotain, laita 22 mm lohko ja OSB + kipsi.
Sitten valaistuksen asentaminen käy ilman, että se putoaa.

Protte
 
Kymmenen reglarin halkaiseminen ei vie enempää kuin 15-20 minuuttia. Joten lautatarhan lisäkustannus ei pitäisi olla enemmän kuin 100-200 sek. Jos olet ostanut paljon sieltä aiemmin, ei ole todennäköistä, että he tekevät sen ilmaiseksi.

Mutta halkaista 45x70 keskeltä vähentääksesi hukkaa ei ole suositeltavaa, jos kyse on tarkkuudesta kuten sisäseinällä, olen tehnyt sen ja niistä ei tule yhtä paksuja/ohuita, kuinka älykkäästi tahansa laskisi. Halkaise sen sijaan ensimmäinen 32:een, sitten voit halkaista 0,5-1 mm seuraavasta, jos terä on kapea.
 
Njae, kiinnittää kipsiä 45 asteen kulmassa ei ole lainkaan hauskaa. En ehtinyt käydä paikallisessa rautakaupassa tänään, joten teen sen huomenna, täytyy katsoa, voivatko he sahata jotakin. Kuten sanottu, ei se ole mikään iso summa...

Valaistus, joka asennetaan, on pieniä seinään kiinnitettäviä spotteja, kipsiankkurit tai vastaavat riittänevät hyvin... ;)
 
Mikä tekee niin vaikeaksi ruuvata kipsilevyä 45mm puureikään. Teräsreiät ovat vain 35mm.
 
Mikael_L sanoi:
Ja olen niin huono tähtäämään... :blushing:
Minä myös... vaikka ruuviautomaatti.... :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.