Hei

Olen tänään saanut avaimet uuteen taloomme. 60-luvun talo, jossa käytännössä kaikki sisäseinät ovat betonia, mutta niissä on kangastapetti, joka kuitenkin pysyy tiukasti paikallaan. Epätasaisuus ja sähköjohdotuksen urittaminen tekevät sen, että haluan laatoittaa kipsilevyllä. Rinnetalo ja kyseessä olevat huoneet ovat maan yläpuolella. Miten teen tämän sopivimmin?
Liimata kipsilevy suoraan btg-seinään kangastapetilla esimerkiksi pl600:n kanssa, edut/haitat, laittaa ensin rimoitus välikappaleiksi btg-seinään ja sitten ruuvata kipsilevy (ongelma, kun kiinnittää asioita seinälle väliin jäävissä tiloissa, mikä on yksinkertainen kipsilevy ilmatilalla takana (molly-tulppa, mutta rakentaa hieman taaksepäin?), laittaa osb ensin btg:n päälle ja sitten kipsilevy (ei myöskään paljon mihin ruuvata esimerkiksi hyllylle 13+Kaikki välillä 11-18mm, jättää kipsilevy kokonaan pois ja tasoittaa (riski, että se halkeaa, kun sähköasentajat urittavat? Jos niin miten ratkaista, nauha uraan ja tasoittaa kunnolla ympäriltä?

Muu ehdotus, jota en ole ajatellut? Haluan lyhyesti sanottuna laatoittaa huoneet kipsilevyllä ja kyetään ruuvaamaan käytännössä mihin tahansa, kun kaikki on valmis, jotta voi ripustaa asioita.

kiitollinen palautteesta!

/F
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.