A
Kovan uurastuksen jälkeen kipsilevyjen asennuksessa on enää pieni seinä jäljellä, korkeus 240 cm, leveys 120 cm, joka tarvitsee kipsilevyn. Tässä seinässä on sekä ulkokulma että sisäkulma (se on vuoden 1968 kaapin takapuoli, johon pääsee eteisestä ulkopuolelta). Näyttää siltä, että tästä seinästä olisi vaikeaa saada siistiä ja tasaista ilman kipsilevyä (nyt siinä on lastulevy ulospäin) ja sisäkulmassa on melko suuri rako nyt.

Kuten kipsilevyt on nyt asennettu, kulmiin ei ole laitettu viistottuja kipsilevyn reunoja, vaan kipsilevyt on jaettu saadakseen suoran reunan kulmiin.

Voisi ajatella, että kipsilevy standardileveydellä 120 cm olisi täydellinen ehdokas tälle seinälle, mutta nyt tulemme kompanssikysymykseen:

Onko olemassa kipsilevyjä ostettavaksi, joilla ei ole viistottuja reunoja, vai mitä tehdään, kun koko kipsilevyn leveys tarvitaan? Otanko kipsilevyn sellaisenaan, jolloin saan viistotut reunat sekä sisä- että ulkokulmiin. Pitäisikö koko ja siisti kipsilevy murtaa saadakseen suorat reunat kulmiin? :x

En tiedä myöskään, onko tämän seinän keskellä paljonkaan mihin kiinnittää.. Mutta oletan, että on olemassa jokin runkorakenne, joka muodostaa kaapin rungon ainakin kulmissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä levy vaakatasoon? Saat sauman keskelle seinää horisontaalisesti.
 
  • Tykkään
Allinug
  • Laddar…
Leikkaa levy pitkin pituuttaan ja aseta vasen pala oikealle ja päinvastoin. Silloin saat upotukset keskelle.
 
  • Tykkään
Hellwiz ja 4 muuta
  • Laddar…
A
Kiitos vastauksista! Kai se on rikottava kokonainen ja hieno kipsilevy, jolla on täysin oikeat mitat, jotta se sopii. 😀
 
  • Tykkään
Hellwiz ja 1 muu
  • Laddar…
Asentaa metallikulmia ja tasoittaa
 
Onko levyjä ilman viistettyä reunaa kadonnut kokonaan?
Muistan, että niitä löytyy esimerkiksi byggmaxilta, hieman edullisempia kuin viistetyn reunan kanssa.
 
A
En ole löytänyt mitään levyä suorilla reunoilla ByggMaxilta, vain ruotsalainen standardi ja EU-standardi.
 
Miksi ei asentaa levyä sellaisenaan? Sehän on vain kiinni tasoitettava viiste.
 
On lähes mahdotonta saada ulkokulma siistin näköiseksi viistetyllä reunalla.
 
Poxeman sanoi:
On lähes mahdotonta saada ulkonurkkaa siistiksi viistetyllä reunalla[/QUOTE

[media]
35 kruunua ja saat täydellisen nurkan tasoitusta varten ja niin nurkka kestää iskuja paremmin
 
Mutta kulma ei ole 90 astetta.
 
Poxeman sanoi:
Mutta kulma ei ole 90 astetta
Ok, mikä on kulman asteet?
 
peternicklas
Siloitat sen tavalliseen tapaan ja vedät sitten kahdella tasoituslastalla samanaikaisesti, yksi lasta kummallakin puolella ja asetat ne päällekkäin. Sitä pitää tehdä muutaman kerran ennen kuin oppii miten se kannattaa tehdä, mutta sitten siitä tulee todella hyvää.
 
Asenna kulmasuojat
 
Polos sanoi:
Ok vad är det för grader på hörnet ?
270...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.