Mietin, millaisia kokemuksia teillä on kipsilevyistä sisätiloissa, onko se imukykyinen materiaali vai ei? Olen kuullut molempia. Kaikki seinämme koostuvat kipsilevyistä, ja ajatus on, että meidän pitäisi maalata paljon seiniä ja tapetoida muutamia. Ajattelin, että pohjakäsittelisimme ensin ja sitten maalaisimme 2 kerrosta sävyä, mutta jos kipsi ei ole kovin imukykyistä, riittää 2 sävykerrosta, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Mietin siis: miten olette kokeneet kipsilevyt, imeekö se paljon maalia vai ei???
 
En tiedä, onko tämä relevanttia, mutta Alfix-primerin ja -tiivistekerroksen ohjeissa kipsiseinät katsotaan olevan imevä materiaali, aivan kuten esim. kevytbetoni.

Maalauksen suhteen en ole koskaan kuullut muuta kuin että pitäisi pohjamaalata ensin. Tosin en olekaan mikään maalari... ::)
 
  • Tykkään
ejarebäck
  • Laddar…
Eikö kukaan muu ole kokenut tätä? ???
 
Kun aiot tapetoida suoraan kipsilevyyn, suositellaan ensin rullaamaan liimaa kipsilevylle ja sitten tapetoimaan normaalisti (liimalla tapettiin), ts. 2 kerrosta liimaa.

Maalauksen osalta maalasin kipsilevyn uudelleen viime kesänä ja maalasin silloin 2 kerrosta värillä hyvällä lopputuloksella. Mutta se riippuu maalista... (ostin maalia kolmatta kerrosta varten, mutta en tarvinnut sitä)
 
Mitä maalityyppiä tulisi käyttää kipsin maalaukseen?
 
Tavallinen seinämaali kiilto 7 tai kattomaali, jos kattoa maalataan... On tärkeää käyttää nauhaa ja tasoittaa huolellisesti, sillä viistosivun valo kipsiseinillä on ongelma.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.