13 392 lukukertaa ·
5 vastausta
13k lukukertaa
5 vastausta
Kipsi: imevä materiaali vai ei??
Mietin, millaisia kokemuksia teillä on kipsilevyistä sisätiloissa, onko se imukykyinen materiaali vai ei? Olen kuullut molempia. Kaikki seinämme koostuvat kipsilevyistä, ja ajatus on, että meidän pitäisi maalata paljon seiniä ja tapetoida muutamia. Ajattelin, että pohjakäsittelisimme ensin ja sitten maalaisimme 2 kerrosta sävyä, mutta jos kipsi ei ole kovin imukykyistä, riittää 2 sävykerrosta, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Mietin siis: miten olette kokeneet kipsilevyt, imeekö se paljon maalia vai ei???
Mietin siis: miten olette kokeneet kipsilevyt, imeekö se paljon maalia vai ei???
En tiedä, onko tämä relevanttia, mutta Alfix-primerin ja -tiivistekerroksen ohjeissa kipsiseinät katsotaan olevan imevä materiaali, aivan kuten esim. kevytbetoni.
Maalauksen suhteen en ole koskaan kuullut muuta kuin että pitäisi pohjamaalata ensin. Tosin en olekaan mikään maalari... :
Maalauksen suhteen en ole koskaan kuullut muuta kuin että pitäisi pohjamaalata ensin. Tosin en olekaan mikään maalari... :
Kun aiot tapetoida suoraan kipsilevyyn, suositellaan ensin rullaamaan liimaa kipsilevylle ja sitten tapetoimaan normaalisti (liimalla tapettiin), ts. 2 kerrosta liimaa.
Maalauksen osalta maalasin kipsilevyn uudelleen viime kesänä ja maalasin silloin 2 kerrosta värillä hyvällä lopputuloksella. Mutta se riippuu maalista... (ostin maalia kolmatta kerrosta varten, mutta en tarvinnut sitä)
Maalauksen osalta maalasin kipsilevyn uudelleen viime kesänä ja maalasin silloin 2 kerrosta värillä hyvällä lopputuloksella. Mutta se riippuu maalista... (ostin maalia kolmatta kerrosta varten, mutta en tarvinnut sitä)
Klikkaa tästä vastataksesi