Hei!

Olen asentamassa remonttikipsiä vanhan Treetexin päälle, enkä oikein tiedä, miten saisin sen siististi ikkunakehystä (onko se oikea termi?) vasten, koska kipsi ei ole samalla tasolla..
Kipsilevytyö ikkuna-aukon reunalla, jossa tasoero vanhan ja uuden materiaalin välillä.

Onkohan kenelläkään hyvää ideaa, miten voisin ratkaista tämän, vai pitäisikö vain asentaa uusi "kehys"? :|

Kiitos!

J
Päätin kipsin siihen, missä normaalisti tiivistetään, laitoin listan karmin päälle, jotta siitä tuli oikean syvyinen. Eli älä vedä kipsiä reunaan asti. Uskon, ettet koskaan saa sitä siistiksi.

Kiitos, siis lista, joka on saman paksuinen kuin kipsi ympäri?

Jos aiot laittaa listan ympäriinsä, voi lista olla muutaman mm paksumpi ilman että se huomataan.

Kiitos vastauksesta!

• Tykkään
Blomqvist013
  • Laddar…
Vaihtoehtoisesti voit asentaa kapean kipsilevyn ikkunasyvennykseen ja tasoittaa muodostuvan ulkokulman. Vahvista kulma tasoituslistalla. Lisää sitten pehmeää saumamassaa kohtaan, jossa kipsilevy siirtyy ikkunakehyslistaan.

• Tykkään
Ahm.s
  • Laddar…
Onhan saatavilla myös valmiita klackfoder, joissa on se ylimääräinen reuna :)

Olivatko kellokotelot todella toimineet, eikö silloin tule aika outo reuna smyygiä vasten?
Tietääkö kukaan, mistä voi löytää ohuita listoja? :o

J
Yksityiskohtainen viimeistely kuten se oli 100 vuotta sitten, jossa käytettiin jiirisahattuja listoja, tuskin enää nykyään olemassa, minulla on tunne, että listoitus on monessa tapauksessa kokonaan optimoitu pois... Jos vaatimuksena on vain peittää rako suuremmitta hienosteluitta, voisi erilaiset listat toimia... Suuri kysymys on kai saada ratkaisu, joka harmonisoi muiden ikkunoiden kanssa...

Seinäkoristelu, jossa on valkoinen kehys ja kukkakuvioinen tapetti oikealla.
Kun korjasimme seiniä kotona, teimme juuri kuten monet muut ovat jo kirjoittaneet. Poistimme listat, kipsasimme, laitoimme smyygilistan sekä asensimme listat takaisin. En ole koskaan ajatellut, että se näyttäisi oudolta.

• Tykkään
Tokejo
  • Laddar…
Pelkään, että en oikein ymmärrä, onko sinulla kipsin reuna ulospäin vai onko se reunalista? Koska olen laittamassa kunnostuskipsiä, reunalistan pitäisi sitten olla vino, koska mahdollinen listan asennus ikkunakehystä vasten tulee rakentamaan paljon enemmän kuin kipsi..?
Ikkunan reunus, jossa on puurakenteita ja kipsilevy, suojalasit ikkunalaudalla, sähköjohdot oikealla seinällä.

Ikkunalista ja sen viereinen seinä, jossa näkyy pintamaalin kulumista sekä mahdollinen kipsi- tai listareuna.

Se mitä näet on smyglisten. Kipsilevy loppuu siihen, missä tehdään ikkunan ympärille drevausta. Minulla on myös renoveringsgips, uskon sen olevan 6 mm paksu? Lista on 8 mm. Mahdollinen pieni rako maalataan piiloon niin se muuttuu näkymättömäksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.