Minulla on käytävä, joka pitää korjata, ja löysin juuri loistavaan hintaan hyllyjärjestelmän, joka kiinnitetään kannattimilla. Ajattelin kiinnittää sen seinään ja asentaa liukuovet. Mutta ongelma on, että se on kipsilevyseinä, miten teen sen? Ajattelin, että olisi helpointa kiinnittää jonkinlainen levy suoraan kipsilevyyn ja kiinnittää tukevilla ruuveilla kipsilevyn takana oleviin koolauksiin, vai mitä? Minkä tyyppinen levy olisi paras tähän tarkoitukseen?

Ei vastauksia? Koska käytetään osb+gips, eikö silloin pitäisi toimia myös gips+osb? Kunnolla ruuveja kiinni koolauksiin ja sitten gipsskruv muualla? Voisiko tämä aiheuttaa ongelmia, jos teen näin?

Jos teillä on kaksi kipsilevyä, molly-tulppa toimii.
Jos teillä on OSB jne. kipsilevyn takana, tavalliset puuruuvit toimivat.

Mitä olette ajatelleet laittaa hyllyille?
Kuinka syviä hyllyt ovat?

Hyllyt ovat noin 40 cm seinästä ulkona, ja ne tulevat olemaan melko raskaasti kuormitettuja, koska kyseessä on eteisen vaatekomero, jossa on paljon ulkovaatteita, ja myös työkaluni varasto tulee sinne.

Minulla on vain kipsilevyä, ei OSB:tä, joten ajattelin laittaa OSB:n päälle.

kulle
Olisin luultavasti pitänyt enemmän 15mm plyfa levystä sen sijaan

Oki... Ja, se kestää varmasti paremmin!

Pian aika ostaa plattorna, haluaako joku osallistua keskusteluun ennen sitä?

kulle
Varmista, että kiinnität levyn vähintään 50mm lastulevy/terassi ruuvilla koolinkeihin :)

• Tykkään
Nancy Biäng
  • Laddar…
Mutta Kulle, toimisiko 15 mm osb sen sijaan? Paljon halvempaa.

kulle
Joo, se käy varmasti myös hyvin osb:llä, ero on kai 100:- levyltä.

Saatoin katsoa huonosti, koska ymmärsin, että plyfapaneelit olivat sekä kalliimpia että pienempiä. Olen sidottu Byggmaxiin välttyäkseni useiden kilometrien kuljetuksilta. Tarkistan uudelleen.

kulle
Joo, rakennusmaxilla näyttää olevan vain 900 leveä vaneri.
Kun laitat OSB:ta, 15mm tekee siitä erittäin kestävän.

• Tykkään
Nancy Biäng
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.