hei kaikille!

Istun ja etsin tietoa siitä, miten kiinnitän paneelikaton Byggmaxista (mdf-malli).

Tällä hetkellä naulanauha on kiinnitetty ruoteisiin.

Olen käynnistänyt kompressorini ja haluaisin ostaa jonkin dyckert/naulapistoolin, olen katsellut vähän edullisia malleja (biltema, jula, k-rauta, classe).

Mutta mitä valita, naulat vai dyckert? Ja mikä malli näistä?

Kiitos etukäteen.
 
twester sanoi:
hej allihopa!

Sitter och kollar runt efter info om hur jag sla fästa mitt paneltak från byggmax (mdf-modellen)

Sitter råspånt på reglar för tillfället.

Skrämt igång min kompressor och är sugen på köpa någon dyckert/klammerpistol, kikat lite på de billiga modellerna (biltema, jula, k-rauta, classe)

Men vad ska man välja, klammer eller dyckert? Och vilken modell på dessa?

Tackar på förhand
Dyckert, gärna 16g då det är tak, men 18 funkar också
 
Sitten ostan sellaisen, joka ottaa 16, onko siihen isompi dyckert? Olen yrittänyt lukea tietoa. Liian monta mallia.

Onko riskiä, että dyckert ampuu MDF-levyjen läpi? En ole kovin tottunut tämän tyyppisiin työkaluihin. Mutta en halua käsin naulata tai käyttää poraa :)
 
Olen kuullut, että 18g ei ole hyväksytty katolle.
 
Voi olla totta. Paneelikattojen ohjeet eivät kerro kovin paljon, kun olen katsonut.

Pitäisikö olla varovainen ja laittaa jokin liimanauha kun aloittaa?
 
S
liima ei ole koskaan väärin. kunhan siitä ei tule liian tahmea montage sinulle
 
Dyckertpistol kuulostaa tässä tapauksessa kätevimmältä.
 
Käytän usein pl600 täällä kotona, kätevää ja välttyy sotkulta.
Ehkä liioittelua, mutta ajatus onkin, että katon pitäisi pysyä paikallaan pitkään.

Onneksi tämä foorumi on olemassa. Olin melko varma, että klammerpicka olisi suositeltu.

Aikaisempi katto, joka oli, oli paneelimalli, joka tuntui olevan tyyliin tritex (oikeinkirjoitus) se oli kiinnitetty seinää vasten ankkurinauloilla ja sitten raskailla klammers.
 
C
Muut osaavat varmasti tämän paremmin kuin minä, mutta laitoin kiinnikkeet niihin kattoihin, jotka asensin noin 200m2.

Mitään ei ole tapahtunut 6 vuoden aikana...eli kaikki katot ovat edelleen paikallaan :D
 
C
Unohdin .... ei liimaa "tarvittu" :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.