Phiplex
Olen ajatellut kiinnittää ja asentaa 6 näyttöä seinälle.

Tässä seuraa tarinani, selitys ja tausta sille, miksi en enää tiedä miten tehdä ja tarvitsen apua ja ehdotuksia.

Kotikonttorillani olen pitkään käyttänyt 6 monitoria telineessä pöydällä. Kaksi riviä toistensa yläpuolella, joissa kummassakin on kolme näyttöä, kuten näkyy muutamissa kuvissa. Teline koostuu kahdesta vaakasuorasta kantokiskosta, jotka itse on kiinnitetty pystysuoraan tankoon, joka on kiinnitetty pöytään. Jokaisessa vaakasuorassa pidikkeessä roikkuu kolme näyttöä.

Tämän haittapuolena on, että itse teline ja pystysuora tanko vievät hieman liikaa tilaa. Lisäksi tarvitsen näytöt hieman korkeammalle kuin pystysuora tanko sallii.

Siksi ajattelin nyt yrittää asentaa kaksi vaakasuoraa kantokiskoa suoraan seinään. Takaseinä on vahva sydänseinä, noin 50 cm paksu, vanhassa kivi- ja betonitalossa. Näette sen kuvissa.

Ei pitäisi olla mitään ongelmia, ajattelin ja aloin asentaa kaksi vaakasuoraa pidikettä kumpaankin 4 pitkällä 8 mm kierteisellä tangolla, jotka porasin syvälle 50 cm kiviseinään kemiallisella ankkurilla.

Luulin!

Mutta osoittautui, ettei se ollut kiviseinä! Ainakaan ei juuri siellä, mihin aioin asentaa näyttöjä. Talo on, kuten sanottu, vanha (> 130 vuotta) ja sitä on varmasti rakennettu uudelleen useita kertoja, joten se on todennäköisesti ollut kerran oviaukko juuri pöytäni takana.

Olen porannut kaikki 8 reikää ja kaikkialla vaikuttaa olevan ensin noin 2 cm kerros jonkinlaista puulevyä (ehkä hieman pehmeämpää/huokoisempaa), sitten on tyhjä tila noin 4 cm ja sen jälkeen vielä muutaman cm paksu puuseinä - ehkä piilotettu/sisäänrakennettu puuovi.

Porattuaan nämä kaksi puukerrosta vaikuttaa olevan suuri tyhjä tila taas. Arvelen, että tyhjä tila ulottuu aina toiseen puoleen, noin 50 cm paksuun "sydänseinään", joka siellä toisella puolella on nykyään verhottu suurilla seinälaatoilla (kylpyhuoneessa).

Jos toisella puolella sydänseinää ei olisi laattoja, olisin ehkä voinut asettaa hyvin pitkiä kierteisiä tankoja (> 50 cm) koko seinän läpi. Mutta se ei tunnu hyvältä idealta juuri laattojen vuoksi.

Miten voin/pitäisikö minun tehdä? Onko olemassa sopiva kiinnitys, joka menee ainakin sisään ja toisen puukerroksen läpi, eli yhteensä ehkä noin 8-10 cm ulkopuolelta, ja jonka voi saada kiinnittymään (laajentumaan) toisen puukerroksen taakse (piilotettu ovi?)

Ja ehkä tärkeintä - luuletteko sen kestävän näyttöjen painon?

Itse teline on spesifioitu kestämään näyttöjä, jotka painavat 10 kg kappaleelta, eli kullekin vaakasuoralle kantokiskolle maksimissaan 30 kg. Juuri minun näyttöni painavat 7 kg kappaleelta, joten se tekee 21 kg, jota neljän kiinnityksen tulee kestää. Kaksi riviä - eli yhteensä noin 42 kg seinää vasten 6 näytölleni.
Kuusi tietokonenäyttöä asetettuna kahdessa rivissä kolmen sarjoissa työpöydällä, jotka näyttävät kilpailutapahtumia ja karttoja. Kuusi näyttöä pöydällä telineessä, kaksi vaakarivissä, kolme kussakin. Nuolia: "Ska monteras direkt mot vägg". Taustalla kirjahylly ja kasvi. Kuvassa on näyttöteline, jossa on tuki kuudelle näytölle kahdessa rivissä. Telineen mitat ja kapasiteetti on merkitty. Näytöllä on VESA-kiinnike ja neljä M8-ruuvia, jotka kiinnittävät monitorin vaakatasossa olevaan tukeen pystysuoran tangon avustuksella. Seinä, jossa näkyvät merkinnät kahdelle kiinnityskiskolle ja etäisyysmitta noin 50 cm. Puinen oviaukko oikealla. Pohjapiirros, jossa näkyy kaksi seinää, tekstin "PASS." alla punaisella merkityllä alueella. Se liittyy rakennusprojektiin. Seinä, jossa on kaksi riviä porattuja reikiä vaakasuorassa linjassa, tarkoituksena asentaa monitorin kiinnikkeet. Musta metallinen vaakapalkki kiinnitettynä seinään, jossa on reikiä; mahdollisesti näyttöjen kiinnitykseen. Musta vaakasuora tanko kiinnitettynä valkoiseen seinään, jossa näkyy jonkinlainen kiinnitysmekanismi keskellä.
Olen erittäin kiitollinen kaikesta avusta ja ehdotuksista, joita voin saada.

Paras vastaus

Kipsikiinnike mallia suurempi, siis flansseilla jotka avautuvat seinän taakse (kipsiekspander), pitäisi toimia myös täällä.

Viimeksi muokattu:
Vaneri/mdf/ultraboard ja rakennusliimaa.
On helpompaa, jos kiinnität muutaman ruuvin pitkin reunoja kiinnittääksesi kuivumisen ajaksi, ja ruuvi voi jäädä paikalleen, se on vain ylimääräistä työtä poistaa ne. Tartunta ei tarvitse olla parasta, vaan riittää, että se kestää muutaman tunnin. Jos sinulla on paikka, jonka tiedät olevan hyvä tartunta, aseta toki muutama ruuvi sinne. Ennen kuin kiinnität mitään, merkitse teipillä, mihin skruvarna kiskosi tulevat, jotta et ruuvaa sinne tai lähelle.

Pintakäsittely
Jos aiot maalata, pohjamaalaa ennen asennusta ja sitten pakkeloi ruuvinreikä jne. kun se on paikallaan.

Phiplex
Paljon kiitoksia kiinnitysvinkeistä. Katselin ja mittasin hieman tarkemmin, miten seinä oli rakennettu ja piirsin luonnoksen. Kaavio, joka esittää seinän rakenteen: 5 mm masoniitti, 25 mm lastulevy, 30 mm huokoinen täyte, 5 mm masoniitti, yhteensä 65 mm.

Seinä oli yhteensä 65 mm paksu, seurattuna suurella tyhjyydellä, mikä on luultavasti ollut aikaisempi oviaukko. Ensin oli noin 5 mm masoniittilevy, sitten noin 25 mm puukuitulevy (lastulevy), sen jälkeen 30 mm pehmeä huokoinen täyte ja lopuksi vielä 5 mm masoniittilevy.

Saamieni vinkkien perusteella löysin kiinnitysratkaisun, jota kutsuttiin levyankkuriksi. Toiset nimet samalle asialle olivat taittoankkuri. Skivankare, tunnetaan myös nimellä vikankare, joka sisältää 8 mm kierreosan ja 100 mm pituuden, sekä muttereita ja prikkoja.

Tällä levyankkurilla on 8 mm kierretanko, joka on 100 mm, ja vaatii, että asennusreiän on oltava 20 mm. Koska asennettava teline on itsessään 33 mm paksu ja seinä 65 mm = yhteensä 98 mm, jouduin korvaamaan kierretangon pidemmällä versiolla, jotta mutteri mahtuisi myös mukaan.

Ja koska asennusreiän piti olla 20 mm, ja jotta 8 mm kierretanko keskittyisi isossa reiässä, jouduin käyttämään kierretangon ympärillä holkkia, joka oli tehty pyörötangosta poraamalla siihen keskelle 8 mm reikä. Koko homma onnistui melko hyvin.

Kiitos avusta.

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Phiplex Phiplex sanoi:
Kiitoksia paljon kiinnitysvinkeistä. Katsoin ja mittasin hieman tarkemmin, kuinka seinä oli rakennettu, ja piirsin luonnoksen. [kuva]

Seinä oli yhteensä 65 mm paksu, ja sen perässä oli suuri tyhjä tila, joka oli ilmeisesti aiempi ovenaukko. Aluksi oli noin 5 mm kovalevyä, sitten noin 25 mm puukuitulevyä (lastulevyä), sen jälkeen 30 mm pehmeää huokoista täytettä ja lopuksi vielä 5 mm kovalevyä.

Vinkkien perusteella löysin kiinnityksen, jota kutsuttiin levynankeroksi. Muita nimiä samalle asialle olivat taittoankkuri. [kuva]

Tässä levynankkurissa on 8 mm kierretanko, joka on 100 mm, ja vaatii, että asennusreiän koko on 20 mm. Koska kiinnike, johon asennan, on itsessään 33 mm paksu ja seinä 65 mm = yhteensä 98 mm, minun piti korvata kierretanko pidemmällä versiolla, jotta mutteri mahtuisi myös mukaan.

Ja koska asennusreiän piti olla 20 mm, ja jotta 8 mm kierretanko keskittyisi suureen reikään, minun piti myös käyttää kierretangon ympärillä holkkia, joka tehtiin puutapista johon porasin 8 mm reiän keskelle. Koko homma onnistui melko hyvin.

Kiitos avusta.
Jos haluat varmistaa kunnolla, voit asettaa kaksi rimaa (tyyppiä harvarima 70x28 tai 70x45) koko seinän leveydelle, joihin sitten ruuvaat kiinnikkeen. Onhan olemassa riski, että levy antaa periksi, kun ruuvit istuvat niin keskittyneesti.

Kaksi puista rimaa kiinnitettynä seinään, joihin metallinen kiinnike on asennettu. Näkymässä myös punaisia linjasäteitä ja huonekalua.

Esimerkkikuva

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.