Olen tekemässä laajennusta ja pohdin, miten kiinnitämme paneelit ulkoseinien sisäpuolelle. Luultavasti siitä tulee hienosahattua ulkopaneelilautaa 17x120.
Seinät koostuvat pystysuorista 45x220 rankoista, muovista, vaakasuorista 45x45. Tarvitsemme myös OSB-levyt vakauttamaan seiniä, koska ulkopuolella ei ole levyjä. (vaatimus suunnittelijalta, joka on laskenut talon)
Jos vain asennamme OSB:n ja sitten vaakasuuntaisen paneelin, paneelia ei voi kiinnittää takana oleviin rankoihin. Ei vaikuta kovin vakaalta, jos paneeli roikkuu vain OSB:ssa. Joten kysymykseni on, tuleeko tästä hyvä? Tai täytyykö minun asentaa tehtaita vaakasuorien 45x45 väliin kiinnittääkseni paneelit niihin?
Voiko paneelin kiinnittää naulauspistoolilla? Taas kerran vaikuttaa paremmalta/vakaammalta ruuvata OSB:hen. Mutta ruuvit tulevat näkymään huomattavasti enemmän.
Minkälainen paneeli se on? Voit kiinnittää panelclipseillä tai tehdä kuten minä tein, ruuvata viistosti alaspäin paneelin ponttiin. Silloin ruuvinkannat eivät näy.
Ei ole myöskään mitään ongelmaa kiinnittää vain osb:iin. Meidän uuusi-vanha keittiömme roikkui vain osb-levyissä.
Kun asensin paneelin viimeksi, käytin naulapyssyä ampumalla takareunan läpi. Voi olla vaikea poistaa vahingoittamatta kaikkea, mutta naulanpäitä ei näy. On olemassa myös niin sanottuja panelclips, mutta mielestäni ne tuntuivat tarpeettomilta..
Kun asensin paneelin viimeksi, käytin naulapyssyä ja kiinnitin takimmaisesta urasta. Voi olla vaikea irrottaa vahingoittamatta kaikkea, mutta naulojen kannat eivät näy. On olemassa myös niin kutsuttuja paneeliklipsejä, mutta mielestäni se tuntui tarpeettomalta...
Paneelissa, jota ajattelimme käyttää, ei ole uraa.
Se minun olisi pitänyt lukea.. Haluatteko mahdollisuuden purkaa helposti, vai onko tärkeämpää, että asennus on 'näkymätön'?
Jos naulaa ristikkäin, eli yksi ylöspäin viistosti ja yksi alaspäin viistosti, sen pitäisi pysyä?
Se minun olisi kyllä pitänyt lukea... Haluatteko mahdollisuuden helppoon purkamiseen vai onko tärkeämpää, että asennus on 'näkymätön'?
Jos naulaa ristikkäin, eli yksi viistosti ylös ja yksi viistosti alas, niin sen pitäisi pysyä, eikö vain?
Hieman palautetta siitä, kuinka teimme.
Käytettiin 15 mm pontattu sisäpaneeli aiemmin kirjoittamani sijasta. Säilytettiin 11 mm OSB eikä lisätty lisätuentaa. Paneeli naulattiin dyckertpistoolilla urista. Tuli riittävän vakaa, joustaa hieman jos seinää tönii. Sen kanssa voimme elää
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.