70 137 lukukertaa ·
15 vastausta
70k lukukertaa
15 vastausta
kiinnittää listat betoniseinään??
Sivu 1 / 2
ne ovat valkoisia puulistoja...haluaisin mielelläni välttää naulatulppia, koska se on melko vaikeaa saada hyväksi...haluaisin listat tiiviisti lattiaa vasten ja silloin täytyy laittaa vähän painetta niihin....samanaikainen poraaminen voi olla vaikeaa....mutta onko se kenties paras ratkaisu vai?...
Käytän yleensä PL600:ta, sillä silloin listat voidaan poistaa, jos se olisi tarpeen. Se ja muutama dyckert ratkaisevat yleensä ongelmat.
/Kent
/Kent
No jaa, sitä voi käyttää listan kiinnittämiseen liiman kuivuessa, dyckert ei tietenkään mene betoniin, mutta joskus sen voi saada siihen määrään, että lista ei liiku kuivumisaikana. PL600 tarttuu aika nopeasti, mutta saavuttaa täyden lujuuden päivän tai parin jälkeen.
/Kent
/Kent
Työkaluhullu
· Östergötlands Län
· 100 viestiä
On todella jännittävää, kun kuten tässä, seinissä on sekoittuneita materiaaleja. Joissakin paikoissa kevytsoraa ja toisissa oikeaa betonia. Väliaikaisesti asennettu lista eteiseen on kiinnitetty sekoituksella listanauloja, ruuveja ja proppuja. Listanaula on kätevä, kun sitä voi käyttää, mutta ruuvi ja proppu toimivat itse asiassa myös melko hyvin. Täytyy vain suunnitella hieman, jotta välttyy poraamasta liian monta kertaa.Alfredo sanoi:
Olen asentanut lattialistat ja kattolistat sockelspik avulla. Toimii hyvin niin kauan kuin lyö naulaa kohtaan, jossa lista on tasainen eikä minkään profiilin keskellä, kuten voi helposti tehdä dyckert-kynsillä. On melko vaikeaa saada tarpeeksi voimaa naulan upottamiseen naulanupotustyökalulla/purkurilla.
Sockelspik vaatii kuitenkin, aivan kuten spikpluggen, että poraa samalla kun pitää listaa paikoillaan, eivätkä TS halunnut sitä tehdä (vaikka en itse nähnyt sitä ongelmana), mutta kuten sanottu, hänen pitäisi olla jo saanut listat paikoilleen viimeistään nyt, joten annetaan tämän jäädä muiden, joilla on sama kysymys, luettavaksi. Olisinkin varmaan käyttänyt spikplug, jos olisin asentanut listat uudelleen; juuri siksi, että on helpompaa upottaa, koska spikplugilla on ruuvipää.
Sockelspik vaatii kuitenkin, aivan kuten spikpluggen, että poraa samalla kun pitää listaa paikoillaan, eivätkä TS halunnut sitä tehdä (vaikka en itse nähnyt sitä ongelmana), mutta kuten sanottu, hänen pitäisi olla jo saanut listat paikoilleen viimeistään nyt, joten annetaan tämän jäädä muiden, joilla on sama kysymys, luettavaksi. Olisinkin varmaan käyttänyt spikplug, jos olisin asentanut listat uudelleen; juuri siksi, että on helpompaa upottaa, koska spikplugilla on ruuvipää.