On talo kevytbetonista rakennettu maanvaraisen laatan päälle.
Paikassa, jossa on hieman suurempia ikkunapaneeleja, on ikkunaosien alla ulkoseinä rakennettu puutolpilla ja tavallisella lasivillalla, jota olen vaihtamassa.
Rakennan seinän Träguiden-ohjeen mukaan, ja minulla on peruspuu talonpohjakuitukangasta vasten, mutta olen epävarma kahden uloimman tolpan suhteen, jotka ovat kevytbetoniseinää vasten.

Ajattelin taivuttaa tuulensuojapaperin punaisella ympäröimieni tolppien yli, jotka kiinnitetään betoniseinään.
Olen piirtänyt ikkunapaneelin, tolpat, betoniseinät/laatan sekä talonpohjakuitukankaan alla olevaan kuvaan. Onko tämä tehty oikein? En löydä mitään tietoa siitä, miten minun pitäisi edetä, kun etsin tietoa..

https://www.traguiden.se/konstrukti...ttreglar/anslutning-mot-betongplatta-pa-mark/

• Piirros ikkuna-aukosta, puurunkoisesta ulkoseinästä ja betoniseinästä. Kaksi ulkokehystä on korostettu punaisella ympyrällä.
richardtenggren
Pallitiilet ovat mukavia välikkeinä, saatavilla 2, 5 ja 10 mm, ehkä muita paksuuksia :)

richardtenggren richardtenggren sanoi:
Pallbrickor ovat mukavia etäisyyskappaleina, saatavilla 2, 5 ja 10 mm, ehkä enemmänkin paksuuksia :)
Sitten tiivistää polyuretaanivaahdolla?

Miten tiivistää kohta niin, ettei vesi vuoda sisään liitoksesta sään ja betoniseinän välillä?

R roberob sanoi:
Miten saa saumakohdan tiiviiksi, ettei vesi pääse vuotamaan sääteen ja betoniseinän välistä?
Käytin 5mm välilevyä ja uretaania.

• 5 mm välilevy ja uretaanivaahto ikkunakehyksen ympärillä vanhan seinän vieressä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.