Kun halusin vaihtaa lattiasta kattoon ulottuvan säleikön kaiteeksi remontin yhteydessä, etsin ratkaisua miten kiinnittää tolppa lattiaan parhaiten.
Koska en löytänyt mitään sopivaa vinkkiä, jouduin keksimään ratkaisun itse ja ajattelin jakaa sen täällä.
Ostin valmiin tolpan, rakensin kaiteen vanhasta säleiköstä ja valmistin oman yläriman.
Ruuvattin kaide tolppaan mahdollisimman vakaasti:
Hitsasin yhteen ruuvitapin ja kierretangon, joka ruuvattiin lattiaan:
Porasin muotoporalla koko tolpan läpi molemmin puolin ja yläreunassa suuremmalla poralla syvennän mutterin ja prikan jättämiseksi tilaa:
Tämän jälkeen pystyin kiinnittämään yläriman piilottamaan kiinnityksen:
Koska halusin vaihtaa kattoon asti ulottuvan säleikön kaiteeseen, kun remontoimme, etsin ratkaisua siihen, miten parhaiten kiinnittää tolppa lattiaan. Kun en löytänyt sopivaa vinkkiä, minun piti miettiä ratkaisua itse ja ajattelin jakaa sen täällä.
Ostin valmiin tolpan, rakensin kaiteen vanhasta säleiköstä ja tein oman yläriman. Ruuvin kaiteen tolppaan, jotta siitä tulisi mahdollisimman vakaa:
[kuva]
Hitsasin yhteen ruuvisangan ja kierretyn tangon, joka ruuvattiin lattiaan:
[kuva]
Muotoporalla porasin koko tolpan läpi molemmilta puolilta ja yläreunassa upotin suuremmalla poralla niin, että mutteri ja prikka mahtuivat:
[kuva]
Tämän jälkeen pystyin ruuvaamaan kiinni ylärimaan peittämään kiinnityksen: