7 453 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Kiinnitä klipseillä vai naulaa sisäkatto?
Olen asentamassa noin 30 neliömetriä helmiponttia olohuoneeseeni. Olen aiemmin (muutama vuosi sitten) tehnyt samanlaista sekä nauloilla, mutta olen myös asentanut pienen seinäpaneelin klipseillä. Kuten muistan, klipsit olivat käteviä, mutta olen kuullut erilaisia mielipiteitä tästä.
Jotain vinkkejä?
Onhan se todella työlästä naulata, erityisesti viimeisiä millimetrejä, jotta ei vahingoita paneelia...
Jotain vinkkejä?
Onhan se todella työlästä naulata, erityisesti viimeisiä millimetrejä, jotta ei vahingoita paneelia...
Hei,
Kun olen asentanut helmipaneelia sisäkatoksi, olen naulannut kiinnikkeillä. Hyvillä työkaluilla, hyvällä vasaralla ja kärsivällisellä apulaisella, joka auttaa pitämään, se sujuu yllättävän vaivattomasti. En koe viimeistä riviä hankalaksi naulata, sen naulaat luultavasti ilman kiinnikkeitä, koska se leikataan haluttuun leveyteen. Sen sijaan voi olla tiukkaa saada se...
// Tobbe
Kun olen asentanut helmipaneelia sisäkatoksi, olen naulannut kiinnikkeillä. Hyvillä työkaluilla, hyvällä vasaralla ja kärsivällisellä apulaisella, joka auttaa pitämään, se sujuu yllättävän vaivattomasti. En koe viimeistä riviä hankalaksi naulata, sen naulaat luultavasti ilman kiinnikkeitä, koska se leikataan haluttuun leveyteen. Sen sijaan voi olla tiukkaa saada se...
// Tobbe
Ruuvatut clipsit kattoon. Olen ruuvannut paneelin kattoon mökillä, ja se toimii erinomaisesti. Ei hankalaa ylöspäin naulaamista, ei virheitä merkkien kanssa, jne.
Mutta nyt olen hankkinut naulapyssyn, joten seuraava paneeli kiinnitetään sillä.
Mutta nyt olen hankkinut naulapyssyn, joten seuraava paneeli kiinnitetään sillä.
Käytän mielelläni clips seinäpaneeleihin, mutta olen hieman epäileväinen niiden suhteen katossa sen jälkeen kun olen saanut seistä ja naulata kiinni kolmekymmentä vuotta vanhan paneelikaton, joka oli roikkunut alas ja saanut rakoja, koska clipsit ajan myötä taipuivat paneelin painon vuoksi. Mutta se voi johtua siitä, että koolaus oli tehty liian harvaksi, cc noin metri = enemmän painoa jokaiselle clipsille.
Naulaaminen piilossa ilman clipsejä - 45 asteessa juuri uran yläpuolelta - sujuu hyvin ilman, että vahingoittaa paneelia, jos käyttää naulan upotinta (kuten taltta mutta litteä kärki) viimeiselle pätkälle. Mutta toki se on vähän työläämpää naulaamista kuin clipsien kanssa.
Naulaaminen piilossa ilman clipsejä - 45 asteessa juuri uran yläpuolelta - sujuu hyvin ilman, että vahingoittaa paneelia, jos käyttää naulan upotinta (kuten taltta mutta litteä kärki) viimeiselle pätkälle. Mutta toki se on vähän työläämpää naulaamista kuin clipsien kanssa.
Klikkaa tästä vastataksesi