Minun täytyy asentaa muutama kattolista. Aikaisemmin olen tehnyt sen vain puurunkoisiin seiniin. Mutta nyt on kyse sekä betoniseinistä että kipsistä teräsrangoilla.

Onko mitään tyylikkäämpää kuin naulatulppa, jota voisi käyttää betoniseinissä? Liimausta haluaisin välttää.

Mitä käytetään kipsi/teräsranka-seinissä? Tuntuu siltä, että jokinlainen metalliruuvin tyyppi, jossa on toisenlainen kanta, voisi olla paras vaihtoehto.
 
Hei, minulla on samat pohdinnat kipsi/pelti. Ajattelin kokeilla esiporata ohuella poralla ja sitten käyttää listaskruvia siihen. En ole vielä kokeillut, joten en tiedä, mutta sen pitäisi toimia... :thinking:
 
Rickard.
Tavallinen listaruuvit toimivat varmasti teräsprofiileilla, koska levy on niin ohut, mutta saatavilla on myös listaruuvit/jalustaruuvit poranterällä, jotka toimivat taatusti. Arvaisin, että googlaamalla esimerkiksi "listskruv stålregel" saa apua. Luulen, että kumpi tahansa toimii, muista että kipsiruuveilla teräsprofiileille ei ole poranterää.

Ja tyylikkäintä on löytää pieni tulppa, johon sama ruuvi voidaan käyttää betonissa. Mutta listaruuvit tai naulatulpat voivat olla yhtä hyviä, kun kyse on esteettisyydestä.
 
Dyckertnaulain molemmissa tapauksissa. On olemassa naulaimia teräsdyckertille, jotka voivat ampua betoniin.
 
Myöhäinen seuranta: naulain olisi ollut hyvä. Kokeilin ensin spikpluggia ja se ei ollut hyvä. (Päät näkyivät liikaa, vaikeaa lyödä tarpeeksi syvälle profiloiduissa listoissa, eikä ollut "vain" ruuvata se irti kun se piti poistaa.) Listskruv + plugg toimi hyvin betonissa ja kohtalaisesti kipsissä, mutta se oli melko vaivalloista ja aikaa vievää.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.