2 450 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Kestävätkö ankkurinaulat Elfa-kannatinkiskon?
Hei,
Olen kiinnittänyt puuriman, joka on 20 mm paksu (68 mm leveä), kovaa betoniseinää vasten kiinnitystulppien avulla, jotka ovat 45 mm pitkiä. Joten kiinnitystulppa menee noin 25 mm syvälle betoniin. Keskimäärin on yksi kiinnitystulppa per 25 senttimetriä riman varrella. Puuriman päälle asetin kaksinkertaiset kipsilevyt. Kipsilevyihin aion asentaa Elfa-kantolistan, joka ruuvataan kiinni kipsiin ja puurimaan.
Kestääkö se Elfa-hyllyjärjestelmän painon?
Vai täytyykö minun kiinnittää kantolista vetämällä sen läpi kaksinkertaisten kipsilevyjen ja puuriman suoraan betoniin?
(Aion myös keventää kannatuskiskoa asettamalla sen suoraan lattialle, jos siitä on jotain hyötyä)
Olen kiinnittänyt puuriman, joka on 20 mm paksu (68 mm leveä), kovaa betoniseinää vasten kiinnitystulppien avulla, jotka ovat 45 mm pitkiä. Joten kiinnitystulppa menee noin 25 mm syvälle betoniin. Keskimäärin on yksi kiinnitystulppa per 25 senttimetriä riman varrella. Puuriman päälle asetin kaksinkertaiset kipsilevyt. Kipsilevyihin aion asentaa Elfa-kantolistan, joka ruuvataan kiinni kipsiin ja puurimaan.
Kestääkö se Elfa-hyllyjärjestelmän painon?
Vai täytyykö minun kiinnittää kantolista vetämällä sen läpi kaksinkertaisten kipsilevyjen ja puuriman suoraan betoniin?
(Aion myös keventää kannatuskiskoa asettamalla sen suoraan lattialle, jos siitä on jotain hyötyä)
Ei ohjeiden mukaan.T tergo sanoi:
Spikpluggen 5/25/45mm koskee:
Dimension x Pituus: 5x45 mm
Min. Asennussyvyys: 22 mm
Max Yksityiskohdan paksuus: 25 mm
Poran halkaisija: 5 mm
Eli sen pitäisi pystyä kantamaan 25 mm.
Mutta nyt luen, että "Käytännöllinen kantavuus betoniin ja täystiileen": Poikittaiskuorma kg = 28 kg
Pitääkö paikkansa, että vain 28 kg voidaan ripustaa tällaiseen??
Joo, ne olivat vähän lyhyitä kiilatulppia, mutta helposti korjattavissa. Poraa muutama reikä pidempiä tulppia varten, esim. 110 mm kipsistä mitattuna, 80 mm tulppia varten. Poraa hieman suuremmalla terällä kipsin läpi ja koputa tulpat puuhun asti. Et tarvitse suurta määrää, cc 60 riittää. Poraa kiskon taakse niin peität reiät, tai tasoita ne kitillä.
Ok, kiitos! Täytyy laittaa joitakin syvempiä ylimääräisiä kiilanastatappeja, jotta puurima pysyy kunnossa.
Olen kuitenkin epävarma siitä, miten kiinnitän kantolistan, sillä minulla on nyt 25 mm kipsi + 21 mm puurima = 46 mm.
Elfaan mukaan pitäisi käyttää 60 mm pitkää ruuvia, jos kiinnitetään puuhun.
Nyt minulla ei ole pelkästään puuta, joten ehkä täytyy käyttää tulppia, mutta ruuvi on liian pitkä.
Olen kuitenkin epävarma siitä, miten kiinnitän kantolistan, sillä minulla on nyt 25 mm kipsi + 21 mm puurima = 46 mm.
Elfaan mukaan pitäisi käyttää 60 mm pitkää ruuvia, jos kiinnitetään puuhun.
Nyt minulla ei ole pelkästään puuta, joten ehkä täytyy käyttää tulppia, mutta ruuvi on liian pitkä.
Minun täytyisi porata betoniin, kun kiinnitän kantolistan, koska ruuvi on niin pitkä.
Ja käyttää universaalitulppaa, joka menee kipsin, puun ja ehkä jonkin betonin läpi.
Ja käyttää universaalitulppaa, joka menee kipsin, puun ja ehkä jonkin betonin läpi.
100 mm tulppa/ruuvilla tulee siis 55 mm kiinnittymään betoniin ja 20 mm lautaan, joka jo itsessään on melko tukevasti kiinni, eikä se irtoa. Vinkki, jos et jo tiedä sitä. Varmista, että ruuvissa ei ole leikkaavaa kärkeä tai kierteitä, kun kiristät muovitulppaa, ja kiristä ruuvi kunnes se pysähtyy, eikä yhtään ylimääräistä, kuten usein tehdään, se voi heikentää ruuvin kiinnitystä tulpassa.
Kiitos vastauksesta!!Isakare sanoi:
Kun käytät 100 mm:n tapin/ruuvin, 55 mm tulee olemaan betonissa ja 20 mm laudassa, joka on jo kiinnitetty melko tukevasti, eikä se irtoa.
Vinkki, jos et jo tiedä sitä. Varmista, ettei ruuvissa ole leikkaavaa kärkeä tai kierteitä, kun käytät muovitappia, ja kiristä ruuvi, kunnes se pysähtyy, äläkä kiristä liikaa, mikä voi heikentää ruuvin kiinnitystä tapissa.
Mutta eikö olisi parempi käyttää 100 mm spikplugg?
Koska 100 mm:n tappiruuvissa tapa on usein paljon lyhyempi kuin ruuvi.
Joten ruuvi voi jäädä paljaaksi betonissa ilman tappia, enkä tiedä, "lasketaanko" tämä.
Joku joka tietää? 
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tuleeko tämä liimaus kestämään (puu)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kommer denna altan hålla?
Altan & Uteplats -
Stenläggning på trappa, kommer det hålla?
Grund & Markarbeten -
Tuleeko seinä kestämään tämän television
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kestääkö se?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka