22 756 lukukertaa ·
5 vastausta
23k lukukertaa
5 vastausta
Kestääkö ruuvi painon?
Hei,
Aion ripustaa 18 kg painavan pyöreän peilin. Olen ostanut seuraavat ruuvit: ESSVE 5*50mm.
Seinä, johon peili ripustetaan, on betonia ja tulpilla on pituutta 4 cm. Kaksi ruuvia kannattelevat peiliä.
Olen huolissani siitä, kestävätkö ruuvinpäät painoa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, kestävätkö ruuvit tämän?
Olen liittänyt kuvia alle.
Kiitollinen vastauksesta.
Ystävällisin terveisin,
Sam
Aion ripustaa 18 kg painavan pyöreän peilin. Olen ostanut seuraavat ruuvit: ESSVE 5*50mm.
Seinä, johon peili ripustetaan, on betonia ja tulpilla on pituutta 4 cm. Kaksi ruuvia kannattelevat peiliä.
Olen huolissani siitä, kestävätkö ruuvinpäät painoa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, kestävätkö ruuvit tämän?
Olen liittänyt kuvia alle.
Kiitollinen vastauksesta.
Ystävällisin terveisin,
Sam
F=18x9.81, A=19mm2
s=F/A=10MPa jos ripustat sen vain yhdelle ruuville niin kyllä, se kestää hyvin
Ylläoleva olettaa tietenkin, että se ripustetaan tiiviisti seinää vasten eikä peili "väänny", koska silloin tulee vähän taivutusta ruuviin, joka täytyy ottaa huomioon, mutta tästä huolimatta siinä on hyvä marginaali.
s=F/A=10MPa jos ripustat sen vain yhdelle ruuville niin kyllä, se kestää hyvin
Ylläoleva olettaa tietenkin, että se ripustetaan tiiviisti seinää vasten eikä peili "väänny", koska silloin tulee vähän taivutusta ruuviin, joka täytyy ottaa huomioon, mutta tästä huolimatta siinä on hyvä marginaali.
Kaksi sellaista ruuvia, jotka pitävät kiinni kiinnikettä, johon peili ripustetaan betoniin, on enemmän kuin tarpeeksi,
se ei ole pää, joka pitää, vaan ruuvin ydin, joka on vahva,
Pää on vain estämässä kiinnitystä liukumasta ulos, eikä siihen kohdistu kuormitusta.
NYT meitä on 3 henkilöä, jotka sanovat, että se toimii, poraa ja ripusta.
se ei ole pää, joka pitää, vaan ruuvin ydin, joka on vahva,
Pää on vain estämässä kiinnitystä liukumasta ulos, eikä siihen kohdistu kuormitusta.
NYT meitä on 3 henkilöä, jotka sanovat, että se toimii, poraa ja ripusta.
Kiitos kaikista vastauksista!!! Nyt peili on paikallaan 
Hyvää joulua teille!
Hyvää joulua teille!
Klikkaa tästä vastataksesi

