Hei,

Aion ripustaa 18 kg painavan pyöreän peilin. Olen ostanut seuraavat ruuvit: ESSVE 5*50mm.
Seinä, johon peili ripustetaan, on betonia ja tulpilla on pituutta 4 cm. Kaksi ruuvia kannattelevat peiliä.
Olen huolissani siitä, kestävätkö ruuvinpäät painoa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, kestävätkö ruuvit tämän?

Olen liittänyt kuvia alle.

Kiitollinen vastauksesta.

Ystävällisin terveisin,
Sam
 
  • Raskaan pyöreän peilin takapuoli, jossa on kiinnikkeet, peili pakattuna kuljetusta varten.
  • ESSVE 5x50mm ruuvi ja 4 cm ruskea tulppa pakkauksessa mustalla alustalla. Käytetään painavan peilin kiinnittämiseen betoniin.
Käännä vain, se tulee toimimaan hyvin (y)

Vain 9kg/ruuvi.
Tarvitaan huomattavasti enemmän kuin se katkaistaakseen kallon.
 
  • Tykkään
forvirrrad ja 1 muu
  • Laddar…
P
F=18x9.81, A=19mm2
s=F/A=10MPa jos ripustat sen vain yhdelle ruuville niin kyllä, se kestää hyvin :)
Ylläoleva olettaa tietenkin, että se ripustetaan tiiviisti seinää vasten eikä peili "väänny", koska silloin tulee vähän taivutusta ruuviin, joka täytyy ottaa huomioon, mutta tästä huolimatta siinä on hyvä marginaali.
 
  • Tykkään
forvirrrad
  • Laddar…
L
Kaksi sellaista ruuvia, jotka pitävät kiinni kiinnikettä, johon peili ripustetaan betoniin, on enemmän kuin tarpeeksi,
se ei ole pää, joka pitää, vaan ruuvin ydin, joka on vahva,
Pää on vain estämässä kiinnitystä liukumasta ulos, eikä siihen kohdistu kuormitusta.
NYT meitä on 3 henkilöä, jotka sanovat, että se toimii, poraa ja ripusta.
 
  • Tykkään
Avazon ja 2 muuta
  • Laddar…
Roikkuu:crysmile:
Numerolla neljä. Tulee toimimaan loistavasti ruuvillasi ja tulpassasi betonissa. Se kestää huomattavasti suurempaa kuormitusta.
Tuta ja aja!
Hyvää joulua
 
  • Tykkään
forvirrrad
  • Laddar…
Kiitos kaikista vastauksista!!! Nyt peili on paikallaan :)

Hyvää joulua teille!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.