839 lukukertaa ·
7 vastausta
839 lukukertaa
7 vastausta
Kellariseinät vuodelta 1935
Talon omistaja
· HISINGS BACKA
· 175 viestiä
Olemme vaihtamassa ikkunoita kellareissa asunto-osakeyhtiössämme. Samaan aikaan teemme ikkuna-aukoista suurempia paremman valon saamiseksi, mikä tarkoittaa, että vuonna 1935 rakennettu betoniseinä täytyy sahata auki. Nyt rakentaja on lähettänyt sähköpostia ja haluaa lisää maksua, koska seinä sisältää "...epätavallisen paljon karkeaa kiviainesta, mukaan lukien suurempia kiviä/räjähdyskiviä. Oletimme, että seinät ovat tavanomaista betonia." Onko totta, mitä rakentaja kirjoittaa, eli että tätä ei voisi odottaa kellariseinässä kaksikerroksisessa puutalossa, joka on rakennettu vuonna 1935?
Se oli typerintä mitä olen kuullut. Miltä sopimus näyttää? Vuonna 1935 heitettiin luultavasti betonin sekaan mitä tahansa mitä oli saatavilla ballastiksi. Ei suoraan standardoituja valumuotoja silloin. Siitä käsityöläisen pitäisi olla tietoinen.
Hän voi aloittaa selittämällä juuri miksi tämä aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia ajan tai työkalujen muodossa - toisin sanoen selittää, mistä hän haluaa lisää maksua.
Talon omistaja
· HISINGS BACKA
· 175 viestiä
Mielestäni se näyttää klassiselta betoniseinältä 20-30-luvulta. Siinä on karkeampaa kiviainesta kuin miten se olisi tehty tänään. Sen pitäisi olla rakentajalle pienellä kokemuksella tuttua.
Jos kyseessä on kiinteä hinta, hänellä ei ole mitään sanottavaa, mutta jos se on juokseva hinta, jossa terän kulumisen millimetrit mitataan ja veloitetaan, hänen olisi pitänyt tehdä se ensimmäisessä laskutuksessa todennäköisesti. Kuulostaa siltä, että hän yrittää jotain hämärää.
Jos kyseessä on kiinteä hinta, hänellä ei ole mitään sanottavaa, mutta jos se on juokseva hinta, jossa terän kulumisen millimetrit mitataan ja veloitetaan, hänen olisi pitänyt tehdä se ensimmäisessä laskutuksessa todennäköisesti. Kuulostaa siltä, että hän yrittää jotain hämärää.
Klikkaa tästä vastataksesi


