4 655 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
Kellarin seinä/muuri, paksu kerros rappausta sisäpuolelle
Sivu 1 / 2
Hei,
Minulla on kellarin seinät paljaasta betonista. Kaksi seinää on erittäin epätasaisia ja kallistuvat paljon, koska ne on alun perin huonosti valettu, mutta betoni on erittäin kovaa ja hyvässä kunnossa.
Haluaisin saada seinät suoriksi ja täysin tasaisiksi. Tämä tarkoittaa, että minun pitäisi levittää jopa 5 cm laastia pinta-alalle, joka on varmasti 80 m2.
- Voiko rappaus olla niin paksua, vai pitäisikö minun käyttää jotain muuta?
- Miten minun pitäisi mennä eteenpäin saadakseni sen suoraksi, vaateriin ja vastaavaa? Onko se tehtävä etapissa rappauslaudalla ja seuraamalla sitä?
Minulla on kellarin seinät paljaasta betonista. Kaksi seinää on erittäin epätasaisia ja kallistuvat paljon, koska ne on alun perin huonosti valettu, mutta betoni on erittäin kovaa ja hyvässä kunnossa.
Haluaisin saada seinät suoriksi ja täysin tasaisiksi. Tämä tarkoittaa, että minun pitäisi levittää jopa 5 cm laastia pinta-alalle, joka on varmasti 80 m2.
- Voiko rappaus olla niin paksua, vai pitäisikö minun käyttää jotain muuta?
- Miten minun pitäisi mennä eteenpäin saadakseni sen suoraksi, vaateriin ja vastaavaa? Onko se tehtävä etapissa rappauslaudalla ja seuraamalla sitä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Niin paksut rappauskerrokset tarvitsevat raudoitusta. Työskentelytapa on ratkaiseva. Sinun tulee työskennellä väliaikaisilla apulistoilla. Mahdollisesti voit käyttää täytemateriaalia tietyissä osissa.
Kysymys kuuluu, mitä pystysuora seinä maksaa ajassa ja rahassa? On varmasti helpompaa muurata uusi seinä sisäpuolelle 75 mm leca-kivillä ja rapata se.
Kysymys kuuluu, mitä pystysuora seinä maksaa ajassa ja rahassa? On varmasti helpompaa muurata uusi seinä sisäpuolelle 75 mm leca-kivillä ja rapata se.
Hei,J justusandersson sanoi:Niin paksut rappauskerrokset tarvitsevat raudoitusta. Työmenetelmä on ratkaiseva. Sinun täytyy työskennellä väliaikaisten vedollistojen kanssa. Mahdollisesti voit käyttää täytemateriaalia joissakin osissa.
Kysymys on, mitä pystysuora seinä maksaa ajassa ja rahassa? On varmasti helpompi muurata uusi seinä sisälle 75 mm Leca-kivillä ja rappata se.
Jos muuraa uuden seinän sisäpuolelle 75mm, voiko täyttää hienolla betonilla tai karkearakeisella betonilla näiden kahden seinän väliin, jotta saadaan kiinteä rakenne, johon voidaan kiinnittää raskaita asioita?
Sanotaan, että valetaan muutama kierros, sitten täytetään taakse, valetaan muutama kierros taas, täytetään taakse.
Onko mitään haittaa tehdä sillä tavalla?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Luulen, että siitä tulee hankalaa, aikaa vievää ja tarpeetonta. 75 mm lecamur kestää melko paljon, erityisesti jos vahvistat kerroksia.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Silloin voisit sijoittaa muotoonleikatun styroksiin betonin ja uuden lecamurin väliin. Myös pieni eristys vaikuttaa tässä tilanteessa.
Joo, ainoastaan kylmäsillan katkaisemiseksi, eikö niin? Tuntuu siltä, että se tekisi suuren eron, puhdas betoni on kai U-arvoltaan 1.5 - 1.8J justusandersson sanoi:
Jos eristää niin vähän, ehkä se on jopa ok "eristää" sisäpuolelta, vai mitä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Betonialle ei juuri mikään johda kylmää yhtä hyvin. On parasta eristää ulkopuolelta, jotta estetään kondenssi seinässä. Sisäpuolelle sopii kosteutta kestävä materiaali, kuten styrox.
Mielenkiintoista tämä.J justusandersson sanoi:
Talo on vuodelta 1945, punainen valkoisin kulmin. Aion luultavasti eristää julkisivun ja siirtää ikkunat ulospäin.
Se mahdollistaa kellarimuurin eristämisen ulkopuolelta. 10-15 cm sekä 20 cm maan alla.
Kuulostaa hyvältä, eikö niin?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sitten sinulla on todennäköisesti runkorakenne, noin 3 tuumaa paksu, mikä vastaa 25 mm mineraalivillaa eristeen näkökulmasta. Ulkopuolinen eristys parantaa ulkoseinien lämmöneristystä, mikä myös säästää energiaa. Ei kuitenkaan ole syytä liioitella eristemäärää, enintään 100 mm. Ikkunoiden siirtäminen ulos on itsestäänselvyys.
Parasta on, että kellarin seinä eristetään koko matkalta, mutta se vaatii luonnollisesti huomattavasti enemmän työtä.
Parasta on, että kellarin seinä eristetään koko matkalta, mutta se vaatii luonnollisesti huomattavasti enemmän työtä.
Kiitos,
Olen eristänyt sisäpuolelta 45+45 (puukuitulevyt) ja näiden levyjen välissä on höyrynsulku.
Kyllä, 10 cm ulkopuolella tekee varmasti suuren eron.
Yläpohjassa oli 15 cm valkoista kuonaa, nyt siellä on sen sijaan 25 cm puukuitulevyä.
Kaikki mitä teemme, vaikuttaa suuresti verrattuna aiempaan.
Kyllä, lautarunko ilmarako sisäpuolella.
Paneeli, tervapaperi, 3 tuumaa, ilmarako, 1 tuuma, 45 mm puukuitu, höyrynsulku isover vario, 45 mm puukuitu, 23 mm päätyuralevy, kipsi
Olen eristänyt sisäpuolelta 45+45 (puukuitulevyt) ja näiden levyjen välissä on höyrynsulku.
Kyllä, 10 cm ulkopuolella tekee varmasti suuren eron.
Yläpohjassa oli 15 cm valkoista kuonaa, nyt siellä on sen sijaan 25 cm puukuitulevyä.
Kaikki mitä teemme, vaikuttaa suuresti verrattuna aiempaan.
Kyllä, lautarunko ilmarako sisäpuolella.
Paneeli, tervapaperi, 3 tuumaa, ilmarako, 1 tuuma, 45 mm puukuitu, höyrynsulku isover vario, 45 mm puukuitu, 23 mm päätyuralevy, kipsi
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se vaikuttaa tosi hyvältä, mutta eristys tekee suurimman hyödyn ulkopuolella, koska sinulla on raskas plankstomme.