Hei
Perustuksen salaojituksen jälkeen on aika tehdä kellarista hieman viihtyisämpi. Aion rapata tämän huoneen seinät ja minulla on muutamia pohdintoja. Miten käsittelisitte vanhan oven? Olen muurannut ylös Lecaa ja rapannut sen ulkopuolelta. Sisäpuolella haastavampaa on, että ovea ympäröivään seinään on noin 4 cm, mikä tekee rappauksesta erittäin paksua. Mitä voisi käyttää "etäisyytenä" varmistamaan, että rapatuskerroksesta tulee ihanteellinen paksuus?
(merkitty kuvassa numerolla 2)
Sitten vasemmalla oleva seinä (merkitty kuvassa numerolla 1) Tässä seinä on hyvin epätasainen ja kosteuden vaikutuksen alainen alhaalta ja melko koskematon ylhäältä. Miten saan seinän pystysuoraksi tai tasaiseksi yläosan kanssa hyvällä tavalla? Kun rappaa uutta, laittaa johteet (luulisin, että näin niitä kutsutaan), jotka voi tasoittaa suoralla laudalla jne. Tehdäänkö vain "tuntumalla" vai voiko tehdä jotain älykästä saadakseen sen pystysuoraksi ja hienoksi?
Olin verkkoittanut LECA-seinän ja rappanut sen 2 kertaa, vanhat seinät näyttävät tarvitsevan hieman puhdistusta harjalla sekä irtonaisen rappauksen koputtamista pois. Jos seinät eivät ole suorat, voit sahata puukiiloja vetääksesi rappauksen niiden mukaan, kiilat/ohjaimet voit tasoittaa vatupassilla. Jos niitä tarvitsee säätää, voit laittaa muovisia korotuslevyjä tai vastaavia väliin.
Ok, kiitos vastauksestasi. Minun täytyy tutkia mahdollisuuksia valmistaa kiiloja, jos tarvitaan.
Ajattelen ovea...Voisiko olla taloudellisempaa löytää levy jostain hyvästä materiaalista, joka kiinnitetään lecaan ja säätää sitä levyä niin, että saadaan n. 1 cm rappauspaksuus.
Onko se vain hankalampi ratkaisu?
Putsasimme noin 3 cm, ja käytimme silloin verkkoa, jonka kiinnitimme nauloilla ja muovilevyillä etäisyyden säätämiseksi, vähän näpertelyä, mutta lopputulos oli hyvä. Emme asettaneet rimoja, kun muurimme oven umpeen, vaan vedimme lankun pitkin rappausta oven molemmin puolin, jolloin se tasoittaa mahdollisen korkeuseron itsestään hieman (jos ero ei ole liian suuri).
OK.
Joo ovella se ratkaisee itsessään, siellä ei tarvita mitään rimoja (ledare) ei huolestuta siitä että se menisi pystysuoraan vaan sillä toisella seinällä merkittynä numerolla 1 kuvassa.
Näyttää kuvassa siltä, että on pieniä alueita, joista rappaus on irronnut, kuin läikkiä.
läikät hakkasimme puhtaaksi niin hyvin kuin pystyimme ja käytimme sitten tarpeeksi isoa simssiä saadaksemme rappauksen suunnilleen tasalle ympäröivän vanhan rappauksen kanssa. Jos ei hakkaa kaikkea alas, täytyy muistaa, että jos on täysin sileä seinä, kokonaan tasaiset alueet näyttävät oudolta.
Voisit täyttää bruk niihin paikkoihin, joissa se puuttuu, ja vain pestä/slammata seinä, minä tein niin kellarissani. Siitä tulee hieman rouheampi pinta, mutta kuitenkin melko tyylikäs ja huomattavasti helpompaa. Weber putsbruk C hand, toimi loistavasti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.