Hei!

Minä ja tyttöystäväni olemme purkamassa vapaa-ajan asuntoa rakentaaksemme uuden pysyvän asunnon.

Olemme juuri purkaneet savupiipun ja mietimme, mitä tehdä tiilillä. Niitä on kertynyt jonkin verran, monet ehjänä mutta monet ovat saaneet pieniä iskuja ja jotkut ovat murskaantuneet.

Ajatuksia on ollut myydä? Käyttää täyttömaana uuden talon perustuksessa? Vai viedä kaatopaikalle?

Mitä mieltä olette, voiko siitä ansaita rahaa - jos ei, kelpaako se täytteeksi?

Kiitos etukäteen ja mukavaa päivää!

• Vanhan savupiipun purkujätteet sisätilassa, tiiliä kasassa ja talon puukatto ja seinät näkyvät taustalla.
D
J jonasfin sanoi:
Hei!

Minä ja tyttöystäväni olemme purkamassa vapaa-ajan asuntoa rakentaaksemme uuden pysyvän asunnon.

Olemme juuri purkaneet savupiipun ja mietimme, mitä tehdä tiileillä. Niitä on jäänyt jonkin verran, monet ehjiä mutta monet vähemmän kolhuja saaneita ja jotkut jauhettuja.

Ajatuksia on ollut myydäkö? Käyttää täytteenä uuden talon perustuksessa? Tai viedä kaatopaikalle?

Mitä mieltä olette, voiko siitä saada rahaa - jos ei, riittääkö se täytteeksi?

En haluaisi ostaa purettua tiiltä. Miettikää sen sijaan, mitä voisitte itse tehdä sillä. Rakentaa jotain, esimerkiksi puu-uunin?

• Tykkään
jonasfin
  • Laddar…
Voitte käyttää perustusmateriaalina kasvihuoneelle tai täyttönä.
Myydä? No, ainakin pääsette eroon työstä, kun heitätte ne pois, jos otatte pari kruunua per tiili.

• Tykkään
jonasfin
  • Laddar…
D datja sanoi:
En haluaisi ostaa purettua tiiltä. Mieti sen sijaan, mitä voisit itse keksiä sen kanssa. Rakentaa jotain, esim. puu-uuni?
Voitko kertoa vähän enemmän, miksi et haluaisi ostaa purettua tiiltä? Suosittelet kuitenkin että ts rakentaisi jotain tällä puretulla tiilellä.

• Tykkään
Tusse Tass
  • Laddar…
P
J jonasfin sanoi:
Hei!

Minä ja tyttöystäväni olemme purkamassa vapaa-ajan asuntoa rakentaaksemme uuden ympäri vuoden asuttavan kodin.

Olemme juuri purkaneet savupiipun ja pohdimme, mitä tekisimme tiilille. Niitä on tullut melko paljon, monet ovat ehjiä, mutta monet ovat saaneet pieniä osumia ja jotkut ovat murskautuneet.

Olemme miettineet, voisiko ne myydä? Käyttää täyttömaana uuden talon perustuksissa? Tai viedä kaatopaikalle?

Mitä luulet, voisiko siitä saada muutaman euron - jos ei, kelpaako se täytteeksi?

Älä heitä niitä pois, sillä on olemassa käytettyjen markkinat ja monet haluavat vanhan ulkonäön, esim. sisäseinän tehosteseinäksi 😊

• Tykkään
jonasfin
  • Laddar…
Kiitos sitoutumisesta ja panoksesta! Laitamme sen myyntiin halvalla ja katsomme, kiinnostuuko joku :)

• Tykkään
lunnabo
  • Laddar…
D
lunnabo lunnabo sanoi:
Voitko kertoa hieman, miksi et haluaisi ostaa purettua tiiltä?
Suosittelet kuitenkin, että ts rakentaisi jotain puretulla tiilellä..
Siksi, että en tiedä mitään tiilen provenienssista, jos ostaisin sen tuntemattomalta. Onko se vaikea ymmärtää?

Viimeksi muokattu:
Minulla on myös vähän tiiliä, mietin niiden pituuskaventamista ja asettamista pystysuoraan/pitkittäin lattiana eteisessä.

• Tykkään
gaia ja 1 muu
  • Laddar…
D datja sanoi:
Siksi, että en tiedä mitään tiilien alkuperästä, jos ostaisin ne tuntemattomalta. Onko vaikea ymmärtää?
Kyllä, on vaikea ymmärtää, miksi on tärkeää tietää tarkalleen mistä purkutiilet ovat peräisin. Lisäksi datja ei ollut myöskään antanut mitään syytä miksi ei halua koskaan olla tekemisissä purkutiilien kanssa, eikä minulla ole aavistustakaan, miten datjan ajatukset kulkivat.

S
lunnabo lunnabo sanoi:
Voitte käyttää pohjana kasvihuoneelle tai täytemateriaalina.
Myydä? No, ainakin vältätte niiden heittämisen jos saatte muutaman kruunun per tiili.
Savupiipun tiilet eivät yleensä ole pakkasenkestäviä, joten ne eivät sovellu kasvihuoneen muuraamiseen.

• Tykkään
Dilato ja 1 muu
  • Laddar…
D
lunnabo lunnabo sanoi:
On vaikea ymmärtää, miksi on tärkeää tietää tarkalleen, mistä purkutiili tulee.
Lisäksi datja ei ollut ilmoittanut mitään syytä, miksi hän ei koskaan halua käsitellä purkutiiliä, eikä minulla ole aavistustakaan, mitä ajatuksia datjalla oli.
Ei, sanoin, etten ostaisi käytettyjä tiiliä. Lue mitä kirjoitan. Olen itse joskus käyttänyt vanhoja tiilejä.

Vauhdissa?

D datja sanoi:
En toki, sanoin, että en ostaisi käytettyjä tegel. Lue mitä kirjoitan. Olen joskus itse käyttänyt vanhaa tegel.

Kiinnostunut?
Etkö voisi selittää vähän enemmän sen sijaan? Miksi pelin alkuperä on tärkeä ja myyjä voisi kai ilmoittaa mistä tegel tulee, ajattelen?

S sinuslinus sanoi:
Tegel savupiipuissa ei yleensä ole pakkasenkestävää, joten ne eivät sovi kasvihuoneen muuraamiseen.
Hei!
Miten voimme parhaiten selvittää sen? Onko ulko- ja sisäosissa eri tiilejä? Se on vapaa-ajan asunto, joka on ollut talvisin kylmänä.

Luulen, että näin leiman ”ÅBY” yhdessä tiiliskivessä, jos se auttaa :)

P
Se on taatusti vanhaa bakmurstegel, joka ei ole pakkasenkestävää käytettäväksi ulkona..

• Tykkään
jonasfin
  • Laddar…
Älä täytä sillä, tiili pitää kosteutta maassa eikä sovi täyttömateriaaliksi talon lähelle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.