4 634 lukukertaa ·
9 vastausta
5k lukukertaa
9 vastausta
Keittiön rakentaminen - 90 astetta kulmassa
Talon omistaja
· Stockholm
· 74 viestiä
Hei! Omistan viehättävän vanhan talon vuodelta 1929. Kuten ymmärrät, ei mikään siellä ole aivan suorassa.
Aion rakentaa keittiön, jossa on vain alakaapit - joten mahdollisella kallistuksella yksittäisellä seinällä (katon ja lattian välillä) ei ole minulle suurta merkitystä. Olen jo kehystänyt tämän seinän ja varmistanut, että se on tasainen (vaakasuorassa).
Sen sijaan minulla on hieman vaikeuksia sen suhteen, kuinka varmistan, että kahden seinän välinen kulma on 90 astetta - eli nurkka on 90 astetta. En ehkä näe metsää puilta. Mutta miten varmistan yksinkertaisimmin, että kulma on 90 astetta?
Mitä tällä hetkellä ajattelen, on että voin käyttää OSB-levyä ja asettaa sen huoneen nurkkaan (voinko luottaa siihen, että se on 90 astetta?).
Seurauskysymys: Jos nurkka ei ole 90 astetta, miten korjaan tämän yksinkertaisimmin? Toinen seinä on jo korjattu. Toinen saa uuden pinnan (OSB + kipsi). Joten on mahdollisuus tehdä muutoksia ennen kuin asetan OSB:n. Mutta miten?
Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmästä ja "yksinkertaisesta" kysymyksestä.
Aion rakentaa keittiön, jossa on vain alakaapit - joten mahdollisella kallistuksella yksittäisellä seinällä (katon ja lattian välillä) ei ole minulle suurta merkitystä. Olen jo kehystänyt tämän seinän ja varmistanut, että se on tasainen (vaakasuorassa).
Sen sijaan minulla on hieman vaikeuksia sen suhteen, kuinka varmistan, että kahden seinän välinen kulma on 90 astetta - eli nurkka on 90 astetta. En ehkä näe metsää puilta. Mutta miten varmistan yksinkertaisimmin, että kulma on 90 astetta?
Mitä tällä hetkellä ajattelen, on että voin käyttää OSB-levyä ja asettaa sen huoneen nurkkaan (voinko luottaa siihen, että se on 90 astetta?).
Seurauskysymys: Jos nurkka ei ole 90 astetta, miten korjaan tämän yksinkertaisimmin? Toinen seinä on jo korjattu. Toinen saa uuden pinnan (OSB + kipsi). Joten on mahdollisuus tehdä muutoksia ennen kuin asetan OSB:n. Mutta miten?
Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmästä ja "yksinkertaisesta" kysymyksestä.
Hei, ei varmaan löydy mitään seinänkulmia, jotka ovat T A S A N 90 astetta, uskallan väittää.
En kuitenkaan ymmärtänyt, aiotko rakentaa vielä yhden seinän vai onko kulma jo olemassa ja haluat vain tietää, onko se 90 astetta?!
Edit: OK, luin uudelleen, se on keskeneräinen.
Levy kuulostaa aivan erinomaiselta mallina, edellyttäen että se on tuore/muokkaamaton.
En kuitenkaan ymmärtänyt, aiotko rakentaa vielä yhden seinän vai onko kulma jo olemassa ja haluat vain tietää, onko se 90 astetta?!
Edit: OK, luin uudelleen, se on keskeneräinen.
Levy kuulostaa aivan erinomaiselta mallina, edellyttäen että se on tuore/muokkaamaton.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Mitä väliä sillä on, jos kulma ei ole täsmälleen suorakulmainen tai 90°?
Sehän on osa vanhojen talojen viehätystä.
Ja onhan se helppoa sahata työtaso siihen kulmaan, mikä kulmalla on.
Sehän on osa vanhojen talojen viehätystä.
Ja onhan se helppoa sahata työtaso siihen kulmaan, mikä kulmalla on.
Talon omistaja
· Stockholm
· 74 viestiä
Kulma on jo olemassa! Aion korjata uuden pinnan yhdelle seinälle, joten minulla on mahdollisuus korjata se 90 asteeseen. Kiitos vastauksesta, sitten käytän OSB-levyä (vastikään ostettu).Slunken sanoi:
Hei, ei ole varmaankaan missään seinän kulmaa, joka on TÄSMÄLLEEN 90 astetta, uskallan väittää.
En kuitenkaan ymmärtänyt, aiotko rakentaa toisen seinän tai onko kulma jo olemassa ja haluat vain tietää, onko se 90 astetta?!
Edit: OK, luin uudestaan, se on puolivalmis.
Levy kuulostaa aivan erinomaiselta malliksi, edellyttäen että se on tuore/muuttamaton.
Jos se eroaa hieman - mitä voisin laittaa OSB+gyproc-taustan taakse korjatakseni?
Käytä 3-4-5-menetelmää (perustuu Pythagoraan lauseeseen)
Mittaa kulmasta ulos yhdelle seinälle ja tee merkintä 3m kohdalle. Mittaa kulmasta ulos toiselle seinälle ja tee merkintä 4m kohdalle. Mittaa sitten näiden pisteiden välinen diagonaali. Jos kulman suorakulma on suora, diagonaalin tulisi olla 5m.
Mittaa kulmasta ulos yhdelle seinälle ja tee merkintä 3m kohdalle. Mittaa kulmasta ulos toiselle seinälle ja tee merkintä 4m kohdalle. Mittaa sitten näiden pisteiden välinen diagonaali. Jos kulman suorakulma on suora, diagonaalin tulisi olla 5m.
Talon omistaja
· Stockholm
· 74 viestiä
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 433 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 433 viestiä
Lisään tähän, että tätä menetelmää voi tietysti muuttaa mihin tahansa mittaan, jos keittiö sattuu olemaan pienempi kuin se uskomattoman sopiva 3,4,5. Googlaa vain Pythagoraan lause, jos tarvitset muistin virkistystä.S Stuff sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
J jeric.cire sanoi:
Voi, onko kalkkikiven sahaaminen muka vaikeaa! Egyptiläiset selvittivät sen jo faraoiden aikaan.J jeric.cire sanoi:
Mutta uuden seinälevyn asentaminen nykyisen seinän päälle, muutaman listan/täyttölaudan avulla, ei pitäisi olla kovin vaikeaa tehdä?
Klikkaa tästä vastataksesi