8 229 lukukertaa ·
14 vastausta
8k lukukertaa
14 vastausta
Käyttääkö harvaa 28x70 rimaa sisäkattoon?
Hei!
Olen etsinyt ja etsinyt ilman löytääkseni vastausta.
Ajatuksena on asentaa sisäkatto käytävään + pieneen huoneeseen. Ajattelin rakentaa kehyksen huoneen ympärille ja sitten kiinnittää harvarima 28x70 jonkin matkan päähän (cc300?) tässä kehyksessä. Voiko samaa harvarimaa käyttää mainitun kehyksen luomiseen, vai onko se liian heikkoa? Minulla ei ole tarpeeksi korkeutta asettaa 45x45 runkoa. Onko muita vaihtoehtoja? Haluaisin mieluiten välttää harvariman kiinnittämistä suoraan kattoon.
Kiitos
Olen etsinyt ja etsinyt ilman löytääkseni vastausta.
Ajatuksena on asentaa sisäkatto käytävään + pieneen huoneeseen. Ajattelin rakentaa kehyksen huoneen ympärille ja sitten kiinnittää harvarima 28x70 jonkin matkan päähän (cc300?) tässä kehyksessä. Voiko samaa harvarimaa käyttää mainitun kehyksen luomiseen, vai onko se liian heikkoa? Minulla ei ole tarpeeksi korkeutta asettaa 45x45 runkoa. Onko muita vaihtoehtoja? Haluaisin mieluiten välttää harvariman kiinnittämistä suoraan kattoon.
Kiitos
Se on erittäin paljon poraamista betonikattoon. Tuntuu kätevämmältä asettaa glesen kehykseen. Minulla ei myöskään ole pääsyä poravasaraan, joten minun on luotettava iskuporaan! Vähemmän reikiä betoniin = vähemmän työtä.Fulkemisten sanoi:
Fulkemisten
Talon omistaja
· Enskede
· 2 436 viestiä
Fulkemisten
Talon omistaja
- Enskede
- 2 436 viestiä
Hmm. Kuinka suuri halli on ja millainen katto se on? Että katto kestäisi olla kiinnitetty vain seinien kohdalla, pidän epätodennäköisenä useimmille sisäkaton tyypeille, olettaen että kyseessä ei ole hyvin pienet jännevälikoot.
Käytävä on vain 90cm leveä, joten ajattelin laittaa kehikon harvalaudasta ja sitten kiinnittää kehikkoon poikittaisia harvalautoja cc300 jaolla. Toisessa huoneessa on 230cm seinästä seinään, joten siellä täytyy varmaan laittaa tukipuut myös keskelle, joihin voin kiinnittää harvalaudan. Ajattelin laittaa tavallista 13mm kipsilevyä harvalautaan.
Jos laitat kehyksen ympäri ja sitten lisäät glespanelin, ne on myös kiinnitettävä vähintään per 1,2M CC. Näin kattotuolit ovat kiinni ja se toimii todistetusti. 2,3m on vähän liian pitkä, mutta sitä et ollut käsittelemässä.
J Johan456 sanoi:
Juuri niin, aion vahvistaa katon keskiosaa ylimääräisellä palkilla. Mutta onko harvakaistale liian heikko käytettäväksi kehyksenä/palkkina tässä tapauksessa?
Niin kauan kuin sinulla ei ole enempää kuin 1200mm cc "rungossa", se käy. Kattoristikot ovat näillä mitoilla, ja siellä harvennetaan. Jos haluat varmistaa, voit asettaa ylimääräisen rivin harvaa isompaan huoneeseen. Silloin on noin 770mm cc. Se on hyvä 
Voit myös harkita 35x70 regel oston, jolloin katto tulee noin 7-8 mm alemmas, mutta glesen kestää enemmän jänneväliä.
https://www.bauhaus.se/regel-planhyvlad-34x70mm-3-6m
https://www.bauhaus.se/regel-planhyvlad-34x70mm-3-6m
Ei, harva 28x70 voidaan käyttää "kattoristikkona", kun niin sanotusti ristikko-harvalaudotetaan. Näin tehdään usein remontoinnissa. Laitetaan 28x70 CC 1200mm ja sitten harvalaudoitus päälle.N Nooblet sanoi:
Mielestäni suurin etu, jonka näen, on että todennäköisesti vähennät ääntä (ylikuuluvuutta) kerrosten välillä, eli ääni ja askelmat kerroksesta yläpuolella eivät kuulu yhtä voimakkaasti, etkä myöskään häiritse yhtä paljon.N Nooblet sanoi:
Ja silloin alennettu katto, niin paljon kuin mahdollista irrotettuna olemassa olevasta, on yksi parhaista.
Sitten ehkä suuri osa äänistä siirtyy runkoääninä ja alas seinillä, ja siihen se ei tietenkään auta.
Moderator
· Stockholm
· 56 254 viestiä
Mutta älä anna puuttuvan poravasaran ohjata. Tähän kelpaa halpa kone esim. Julalta. Ruuvit ja tulpat tulevat maksamaan enemmän kuin kone.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Käyttää ohuempaa harvapaneelia kuin 28x70 kipsattuun sisäkattoon
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Bjälklag CC60 Gles 28X70 och furugolv.
Golv -
Harventaa 21x70 sijaan 28x70?
Rakennusteline puusta, käytetäänkö harvalaudoitusta?
spik till glespanel 28x70
Tak & Vind