1 914 lukukertaa ·
19 vastausta
2k lukukertaa
19 vastausta
Kattorakenne
Hei kaikille!
Olen aiemmin kirjoittanut katosta, josta vesi vuotaa sisään voimakkaan sateen ja tuulen yhteydessä.
Olen hieman utelias keskustelemaan tässä foorumissa kattorakenteista. Meidän talo on rakennettu vuonna 1980.
Varsinaisessa katossa, jossa ruoteet ovat, on jonkinlainen lastulevy, joka on asennettu limittäin.
Eilen illalla katsoin taskulampun avulla ylös räystään lautojen läpi ja näin useita PVC-putkia noin 60 cm välein, jotka tulevat ulos katosta, eli ne näkyvät hyönteisverkon läpi räystään lautojen välistä. Tietääkö kukaan tässä foorumissa, miksi tällaisia putkia käytetään kattorakenteessa vai onko kyseessä halpa tapa rakentaa? Haluan mainita, että putkissa on käytetty runsaasti uretaania, jotta ne pysyvät paikallaan, ainakin siltä vaikuttaa.
Aion irrottaa räystään laudat ottaa kuvia, jotta selitätte varmasti paremmin, mitä tarkoitan.
Terveisin
/Fredrik
P.S. Anteeksi, jos viesti on sekava
Olen aiemmin kirjoittanut katosta, josta vesi vuotaa sisään voimakkaan sateen ja tuulen yhteydessä.
Olen hieman utelias keskustelemaan tässä foorumissa kattorakenteista. Meidän talo on rakennettu vuonna 1980.
Varsinaisessa katossa, jossa ruoteet ovat, on jonkinlainen lastulevy, joka on asennettu limittäin.
Eilen illalla katsoin taskulampun avulla ylös räystään lautojen läpi ja näin useita PVC-putkia noin 60 cm välein, jotka tulevat ulos katosta, eli ne näkyvät hyönteisverkon läpi räystään lautojen välistä. Tietääkö kukaan tässä foorumissa, miksi tällaisia putkia käytetään kattorakenteessa vai onko kyseessä halpa tapa rakentaa? Haluan mainita, että putkissa on käytetty runsaasti uretaania, jotta ne pysyvät paikallaan, ainakin siltä vaikuttaa.
Aion irrottaa räystään laudat ottaa kuvia, jotta selitätte varmasti paremmin, mitä tarkoitan.
Terveisin
/Fredrik
P.S. Anteeksi, jos viesti on sekava
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Joo, vähän vaikeaa on ymmärtää 
Ovatko putket katon kaltevuuden suuntaisesti vai harjan suuntaisesti?
Putkien halkaisija?
Voivatko ne olla etäisyyksiä ilmaraon luomiseksi.
Olen yhtä hukassa kuin sinä.
Ovatko putket katon kaltevuuden suuntaisesti vai harjan suuntaisesti?
Putkien halkaisija?
Voivatko ne olla etäisyyksiä ilmaraon luomiseksi.
Olen yhtä hukassa kuin sinä.
Joo, se oli hankalaa😄
Putket ovat katon harjan alareunassa
Putkien halkaisija noin 5 cm
Mietin myös, että ne voisivat olla etäisyyksiä
/ Fredrik
Putket ovat katon harjan alareunassa
Putkien halkaisija noin 5 cm
Mietin myös, että ne voisivat olla etäisyyksiä
/ Fredrik

Vähän kuvia😄
Näyttää siltä. Voitko nähdä kuvat?
En ole vielä ollut ylhäällä katsomassa sitä. Aion mennä katsomaan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Epäilen, että se on jälkikäteisrakenne, jonka on tehnyt innokas amatööri.
Sehän ei näytä kovin ammattimaiselta kaikkine muovivaahtoineen.
Joku on ajatellut, että ilmanvaihtoa on liikaa ja haluaa rajoittaa sitä, mutta ei estää kokonaan.
Putket kulkevat siis vain pari dm siitä, missä seinä ja katto kohtaavat?
Mitä se vaahto muuten on? En ole itse koskaan nähnyt tuollaista väriä.
PU-vaahto on yleensä keltaista.
Sehän ei näytä kovin ammattimaiselta kaikkine muovivaahtoineen.
Joku on ajatellut, että ilmanvaihtoa on liikaa ja haluaa rajoittaa sitä, mutta ei estää kokonaan.
Putket kulkevat siis vain pari dm siitä, missä seinä ja katto kohtaavat?
Mitä se vaahto muuten on? En ole itse koskaan nähnyt tuollaista väriä.
PU-vaahto on yleensä keltaista.
Näen vain putkien päät, joten en tiedä miltä se näyttää ylempänä. Aiomme viikonloppuna kiivetä harjalle😄
Kiitos kaikista vinkeistä ja ideoista
/ Fredrik
Kiitos kaikista vinkeistä ja ideoista
/ Fredrik
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se on pimeä paikka, jossa minun "entrecote "vaahto on😄