4 358 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Kattolista-ongelma...
Remontoin puutaloa vuodelta -81. Vanhat omistajat pitivät paljon männystä ja kansanomaisista koristeista. Olen poistanut ja korvannut ne missä olen voinut. Muun muassa laitoin uuden sisäkaton, joka onnistui oikein hyvin. Vanhoja kattolistoja ei kuitenkaan voi käyttää uudelleen (suuret kansanomaistyyliset, jotka eivät enää sovi).
Uusia listoja täytyy siis hankkia. Koska rakentajat aikanaan olivat niin ajattelemattomia, että tapetoivat kattolistojen jälkeen, on tapetin (nyt ylimaalattu) ja katon välillä 5,5 cm rako. Vaikka maalaankin sen raon samalla värillä kuin muu seinä, näkyy selvästi, että materiaali on eri ja se on saumakohta, jossa tapetti loppuu.
Olen etsinyt yksinkertaista ja huomaamatonta kattolistaa, mutta pienin koko on 21*53. En ole löytänyt mitään. En halua mitään koristeellista, vaan jotain tyylikästä ja yksinkertaista. Mahdollisesti varjolistaa, mutta en ole löytänyt tarpeeksi suuria varjolistoja.
Olisin erittäin kiitollinen avusta tässä asiassa.
Uusia listoja täytyy siis hankkia. Koska rakentajat aikanaan olivat niin ajattelemattomia, että tapetoivat kattolistojen jälkeen, on tapetin (nyt ylimaalattu) ja katon välillä 5,5 cm rako. Vaikka maalaankin sen raon samalla värillä kuin muu seinä, näkyy selvästi, että materiaali on eri ja se on saumakohta, jossa tapetti loppuu.
Olen etsinyt yksinkertaista ja huomaamatonta kattolistaa, mutta pienin koko on 21*53. En ole löytänyt mitään. En halua mitään koristeellista, vaan jotain tyylikästä ja yksinkertaista. Mahdollisesti varjolistaa, mutta en ole löytänyt tarpeeksi suuria varjolistoja.
Olisin erittäin kiitollinen avusta tässä asiassa.
Haluat paksuutta vähintään 21mm. Silloin ei voi käyttää pieniä sokkeleita tai kulmalistoja. Mutta yksi tapa voisi olla laittaa varjolista ylös ja alas - silloin on saatavilla yksinkertaisia standardi ja aikakaudelle tyypillisiä listoja kohtuullisin hinnoin.
Todella vanhoissa taloissa kattolistat saattoivat koostua laudasta, joka oli seinää vasten ja jossa oli viiste alareunassa.
Voisit siis valmistaa itse listan höylätyistä laudoista, 22x95, jossa höyläät alareunan, joka suuntautuu huoneeseen päin, ei 45 asteen kulmassa vaan hieman loivemmassa kulmassa, katso yksinkertaistettu kuvani
_
| |
| |
\_|
Voisit siis valmistaa itse listan höylätyistä laudoista, 22x95, jossa höyläät alareunan, joka suuntautuu huoneeseen päin, ei 45 asteen kulmassa vaan hieman loivemmassa kulmassa, katso yksinkertaistettu kuvani
_
| |
| |
\_|
Klikkaa tästä vastataksesi