Hei
Aion sisustaa yläkertani ja ajattelin asentaa ponttilaudan sisäkattoon. Kattopalkkien väli on cc120.

- Voiko paneelin asentaa suoraan cc120:aan vai onko etäisyys liian suuri?
- Voiko paneelin asentaa "kelluvasti", eli niin että saumat osuvat kattopalkkien väliin, pitäisikö kuitenkin koska ponttilauta on valmiiksi ura?
- Paneelin yläpuolella on höyrynsulku ja sitten 435mm eristettä. Riittääkö että ponttilauta kannattelee eristys tai pitääkö asentaa koolaukset?
- Voiko ponttilautaa käyttää kylpyhuoneessa vai pitäisikö noudattaa uusia sääntöjä seinäpintojen osalta myös katossa?

Kiitos etukäteen/ niklas

S
asennus harvalla paneelilla 22x95 cc 30 kattopalkkien päälle, tein niin, muuten häpeä, haluatko paneelin vaakatasossa vai pystysuunnassa?
kylpyhuoneessa minulla on harva paneeli cc 30 ja huntonit-levyt.

hei
kiitos vastauksesta!
ongelma on, että minun pitää laittaa kiskopaneeli poikittain kattotuoleihin nähden, joten harvennus muodostaisi kaksi kerrosta, jos minun täytyy harventaa... tehdäänkö näin vai onko muita ratkaisuja?

S
En tiedä sitä.

Voit kortla kattopalkkien välillä, 28 mm alareunasta ylöspäin, ja sitten kiinnittää harvalaudoitus kortlingeihin. 60 cc riittää varmasti, eli harvalaudoitus joka pari kattotuolien väliin.

En en asentaisi kattopaneelia juoksevasti (tai kelluvasti kuten kirjoitat). On yksinkertaisesti paljon siistimpää asentaa saumat suoriksi riveiksi.

Asensin sisäkattoni suurimmassa osassa taloa juoksevasti, koska se oli jo päätypontattu, mutta kadun sitä nyt katkerasti. Saumat ovat kuivuneet muutaman millimetrin erilleen ja kun katto on valkolakattu, on niitä vaikea peittää jälkikäteen.

/V

Koko lapsuudenkoti oli rakennettu juoksevan paneelin kanssa cc120. Luulen, että se oli noin 20 mm paksu. Arvelisin, että se oli 22X120, joka sitten oli höylätty ja profiloitu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.