8 104 lukukertaa ·
11 vastausta
8k lukukertaa
11 vastausta
Kattokipsi sileälle katolle
Aion laittaa kipsiä kattoon.
Olen katsonut ohjeet, mutta mikä olisi parasta/helpointa.
Olen asettanut harvan 28*70 cc30
Katon tulee olla sileä ja minulla on kipsiä Byggmaxilta käytännön syistä, joista valita.
Pitäisikö valita kattokipsi viisteillä 600*1200
Vai olisiko fiksumpaa valita suurempi seinäkipsi 900*2500 tai 1200*2400, jotta tarvitsisi tasoittaa vähemmän? Onko siinä haittoja?
Pitäisikö levyt asettaa samansuuntaisesti harvan kanssa vai kohtisuoraan?
Olen katsonut ohjeet, mutta mikä olisi parasta/helpointa.
Olen asettanut harvan 28*70 cc30
Katon tulee olla sileä ja minulla on kipsiä Byggmaxilta käytännön syistä, joista valita.
Pitäisikö valita kattokipsi viisteillä 600*1200
Vai olisiko fiksumpaa valita suurempi seinäkipsi 900*2500 tai 1200*2400, jotta tarvitsisi tasoittaa vähemmän? Onko siinä haittoja?
Pitäisikö levyt asettaa samansuuntaisesti harvan kanssa vai kohtisuoraan?
Tavalliset kipsilevyt ovat suositeltavia, mielellään 1200 jos voit asentaa ne. On parasta, jos niissä on tasoitereuna ympäriinsä, mutta ehkä juuri byggmax ei tarjoa sitä. Asenna glaasin suuntaisesti, lyhytsaumat siirrettynä.
Mitä tarkoitetaan tasoitereunalla?larsbj sanoi:
Pitäisikö lyhytsivut viistää niin, että lyhytsivujen väliin jää sauma?
Ok, täytyy mennä Beijeriin ja katsoa, löytyykö sieltä, matka on pidempi, mutta voi olla sen arvoista, jos lyhyiden sivujen reunat helpottavat työtäStefan N sanoi:
Okei, sitten se pahenee. Aion laittaa kuntoon huonetta kotona ja silloin toimii käyttää levyjä, jotka ovat 300 cm pitkiä, joten ne sopivat juuri seinien väliin, eikö se toimi sinulle?
Klikkaa tästä vastataksesi