Aion laittaa kipsiä kattoon.
Olen katsonut ohjeet, mutta mikä olisi parasta/helpointa.

Olen asettanut harvan 28*70 cc30
Katon tulee olla sileä ja minulla on kipsiä Byggmaxilta käytännön syistä, joista valita.

Pitäisikö valita kattokipsi viisteillä 600*1200

Vai olisiko fiksumpaa valita suurempi seinäkipsi 900*2500 tai 1200*2400, jotta tarvitsisi tasoittaa vähemmän? Onko siinä haittoja?

Pitäisikö levyt asettaa samansuuntaisesti harvan kanssa vai kohtisuoraan?
 
Tavalliset kipsilevyt ovat suositeltavia, mielellään 1200 jos voit asentaa ne. On parasta, jos niissä on tasoitereuna ympäriinsä, mutta ehkä juuri byggmax ei tarjoa sitä. Asenna glaasin suuntaisesti, lyhytsaumat siirrettynä.
 
larsbj larsbj sanoi:
Tavalliset kipsilevyt ovat suositeltavia, mieluiten 1200 jos saat ne nostettua ylös.
Paras on tasoitereunalla ympäriinsä, mutta ehkä juuri byggmaxilla ei ole sellaisia.
Aseta pitkin koolinkia, lyhytsaumat siirrettyinä.
Mitä tarkoitetaan tasoitereunalla?
Pitäisikö lyhytsivut viistää niin, että lyhytsivujen väliin jää sauma?
 
Okei, nyt tiedän mikä on spackelkant.
Byggmaxilla kipsilevyissä on vain pitkien sivujen kohdalla pieni syvennys.
 
T TheGame sanoi:
Ok jag är med nu vad spackelkant är.
På Byggmax har gipsskivor lätt nersjunkning längst med långsidorna bara.
Joo juuri niin, suuremmissa rakennustarvikekaupoissa on uppoava reunus ympäriinsä.
Kyllä ne pitää viistää, muuten on melkein mahdotonta saada se hyväksi.
 
  • Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
Ohita Byggmax ja osta ne, joissa on viisteet ympäriinsä, muuten joudut kamppailemaan lyhyiden reunojen kanssa, ellet ole tottunut tasoittamaan.
 
  • Tykkään
larsbj
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sanoi:
Jätä Byggmax väliin ja osta ne, joissa on viisteet ympäriinsä, muuten joudut taistelemaan lyhyiden sivujen kanssa, ellet ole tottunut tasoittamaan.
Ok, täytyy mennä Beijeriin ja katsoa, löytyykö sieltä, matka on pidempi, mutta voi olla sen arvoista, jos lyhyiden sivujen reunat helpottavat työtä (y)
 
Ei ollut missään sellaisia kipsilevyjä, joissa on tasoitusreuna ympäriinsä, joten täytyy tyytyä tavalliseen seinägipsiin ja viistää päädyt.
 
Missä asut? Ostin viimeksi Bauhausista.
 
Stefan N Stefan N sanoi:
Missä asut? Ostin viimeksi Bauhausista.
Kaukana pohjoisessa.
Bauhaus ei ole täällä. Huhuttiin olevan tulossa, mutta ei ole kuulunut useampaan vuoteen nytminulla on Byggmax lähellä, sitten kaukana Beijer, XL-Bygg ja erittäin kaukana Bygma. Mitä on valittavana :)
 
Okei, sitten se pahenee. Aion laittaa kuntoon huonetta kotona ja silloin toimii käyttää levyjä, jotka ovat 300 cm pitkiä, joten ne sopivat juuri seinien väliin, eikö se toimi sinulle?
 
  • Tykkään
TheGame
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sanoi:
Ok, då blir det värre. Jag ska göra i ordning ett rum hemma och då funkar det att köra skivor som är 300cm långa så passar dom precis mellan väggarna, det är inget som funkar för dig?
Mutta joo, nyt kun sanot sen, toimii juuri ja juuri 2500 pitkä skiva, joten ei olekaan ongelma :D(y)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.