Hei! Mietin tulevaa projektia. Rakentaa katos kellarin portaille. Keväällä muurautin uuden seinän lecatiilistä ja tein portaat kellarin ovelle. Minulla ei ole edes kaidetta tällä hetkellä ja suunnitelmana on rakentaa jonkinlainen katos portaiden päälle, jotta sade ja lumi eivät pääsisi sinne.

Portaat ovat samalla tasolla päädyn kanssa (ovi keskellä päätyä), joten katon rakentaminen samalla kallistuksella kuin talon katto tuntuu melko järkevältä. Onko kenelläkään kuvia tai linkkejä? En ole löytänyt paljoa tästä keskustelufoorumilta.

• Tykkään
nochl
  • Laddar…
Jollakulla näppärällä henkilöllä saattaa olla idea siitä, miten voi tehdä yksinkertaisen vaakasuoran oven laskeutumisen päälle. Minulla on puuverhous, joka ulottuu noin 10 cm ulos kellarin perustuksesta, joten ongelmana on, että kun ovi on suljettuna, sen tulisi olla mieluiten verhousen alla perusta vasten, ja sitten oven on pystyttävä nostamaan/avaamaan ilman, että se osuu verhousen alapintaan.

Tarvitsen siis jonkinlaisen saranan, joka sallii oven siirtämisen pois seinästä ennen oven nostamista.

Kudos sille, joka keksii hienon vinkin! :)

minä äänestän katon puolesta... makaava ovi on sekä ruma että "epäkäytännöllinen". Totta, sadevesi poistuu, mutta toivottavasti olet asettanut kaivon portaiden alaosaan`?!...katt
o ylle laittaisin... se olisi tehtävä ylityksellä, jotta se poistaisi veden myös kovalla tuulella...
/
M

Kyllä siellä on kaivo.

Luulen, että katto erottuu ja näyttää rumemmalta kuin siististi makaava ovi, joka on maalattu samanväriseksi kuin kellariseinä.
Voin olla samaa mieltä siitä, että ovi voi olla epäkäytännöllinen, raskas avata jne., mutta minun täytyy miettiä asiaa.

Juttu on siinä, että vähän kirpaisee alkaa ruuvaamaan kiinni kantolinjaa ja sahata uutta hienoa panelia, jonka olemme asentaneet. :)

Tein katon ja seinät, yksi vaakasuora palkki kellarirappusten reunalla kannattelee palkkeja pintalaudan kanssa yläosassa, yksi pintalauta kiinnitetty seinään, sama kaltevuus kuin talon katossa, raakalauta-pappimateriaali-pelti. Rakensin oven samalla paneelilla kuin seinät, siitä tuli erittäin toimiva ja monet ovat sanoneet, että siitä tuli myös hieno :)

Vaakasuora ovi kuulostaa raskaalta, hankalalta, epäkäytännölliseltä ja ei niin hienolta, että se olisi vaivan arvoinen. Voin ottaa kuvan puhelimella huomenna ja yrittää laittaa sen tänne, mutta en lupaa, että tiedän miten se tehdään :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.