28 751 lukukertaa ·
32 vastausta
29k lukukertaa
32 vastausta
Katkaise kierrevarsi - kuinka pelastan kierteen?
Jäsen
· Blekinge
· 12 281 viestiä
Leikkaan kierrevarren kulmahiomakoneella. Kierre menee niin huonoksi, ettei siihen voi edes kiinnittää mutteria. Mitä teen? Olen yrittänyt viilata kartiomaisesti, ympäriinsä tai kiertää mutterin ennen leikkaamista ja puhdistaa kierre sillä mutterilla, mutta mikään ei ole todella hyvä. Onko olemassa oikotietä?
Jäsen
· Blekinge
· 12 281 viestiä
Selvä, sitä minäkin ajattelin. Mutta en halua sijoittaa vielä yhteen kertakäyttötyökaluun.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
Säädä tavallisella viilalla jälkeenpäin, tutki kierteiden aloitus kohtaa tavallisessa ruuvissa ja viilaa se samankaltaiseksi.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se sujuisi paremmin rautasahalla eikä kulmahiomakoneella.
Rautasaha ei lämmitä ja väännä kierrettä yhtä paljon.
Ja tietenkin ensin mutteri paikalleen
Rautasaha ei lämmitä ja väännä kierrettä yhtä paljon.
Ja tietenkin ensin mutteri paikalleen
Leikkaa sen sijaan rautasahalla, niin se on hieman ystävällisempi.
Viilaa kevyesti pois terävä osa,
Pidä tietysti mutteri paikallaan ennen, kierrä melkein kokonaan auki ja sitten takaisin pari kertaa.
Ei yleensä ole suuria ongelmia sen jälkeen.
Viilaa kevyesti pois terävä osa,
Pidä tietysti mutteri paikallaan ennen, kierrä melkein kokonaan auki ja sitten takaisin pari kertaa.
Ei yleensä ole suuria ongelmia sen jälkeen.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
Joo, käsisaha on helpompi, mutta jos on monta ja karkeaa katkaisua, kulmahiomakone on nopeampi.
En ole koskaan laittanut mutteria ennen, toimii silti.
En ole koskaan laittanut mutteria ennen, toimii silti.
Gratit voi poistaa melko brutaaleilla menetelmillä. Kulmahiomakone toimii yleensä hyvin. Mutta täytyy hioa oikeaan suuntaan.
Jäsen
· Blekinge
· 12 281 viestiä
Kiitos, pojkar, kaikista iloisista vinkeistä. Täytyy vain työskennellä. Ei ole oikotietä.
Minun täytyy tehdä 20 viiltoa ja siksi pohdin erittäin yksinkertaista menetelmää.
Minun täytyy tehdä 20 viiltoa ja siksi pohdin erittäin yksinkertaista menetelmää.
Jäsen
· Västerbotten
· 3 275 viestiä
Voitko kiertää mutterin tangon toiselle puolelle ja kiertää sen koko matkan ja ulos toiselle puolelle? On syytä "lukea" kierteet ja katsoa, miten ura kulkee ja hioa, vaihtoehtoisesti kierretiedosto toimii, löytyy edullisesti biltema:sta.