Olen ollut onnekas löytäessäni 20 kappaletta ruudukkollisia ikkunoita, joista aion rakentaa kasvihuoneen. Onko kenelläkään vinkkejä rakentamiseen? Aloittamalla siitä, että runko (perustukset) on valmis, sillä siitä minulla on tietoa, sen jälkeen se muuttuu haastavammaksi. Puolet ikkunoista on varustettu karmeilla, joten niitä ei voi laittaa palkkien väliin ellei poista karmeja (mitä en halua), tai asettaa karmit palkkeihin, miten teen tämän parhaiten? Miten kiinnitän ikkunat parhaiten palkkeihin sisä-, ulko- tai ympäryskehässä? Mikä on suositeltava mitoitus pystypalkeille? Tarvitsenko erityisen tippalistan tai vastaavan pohjapalkin ja ikkunoiden alareunan väliin (siltä varalta, että vesi jää seisomaan ikkunoiden alle)? Kuinka tiivis pitää olla palkkien ja ikkunoiden väli, tiivistyslistat, tuntuuko lisätyöltä, mutta eihän kasvihuoneen halua vetävän jos tuulee. Paljon kysymyksiä, olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja ideoista edistymiseen.

etsin kuvia itse rakennetuista kasvihuoneista. mielestäni 1000 kr m2 on hieman liian kallista - ja tarkoitan vain niitä kaikkein yksinkertaisimpia ja minun mielestäni rumimpia. :-/

ikkunoita näyttää olevan paljon, joten ne voi löytää melko edullisesti. ::)

joten jakakaa omat kotitekoiset projektinne :)

likblek sanoi:
Jeg etsin kuvia kotitekoisista kasvihuoneista. Mielestäni 1000 kr per m2 on hieman liian kallista - ja silloin se on vain kaikkein yksinkertaisimmista ja mielestäni rumimmista kasvihuoneista kyse.  :-/

Ikkunoita näyttää olevan runsaasti, joten ne pitäisi pystyä löytämään kohtuuhintaan.  ::)

Joten esitelkää kotitekoisenne ja jakakaa kokemuksianne  :)
Muista vain, että vanhoista ikkunoista ja puusta tehtäessä kotirakenteisesta tulee paljon ylläpitotyötä!
Ympäristö on melko ankara lämmön ja kosteuden kanssa...
Alumiini ja lasi tai muovilevyt ovat täysin huoltovapaita!
Tiedän, sillä meillä on ollut molempia tyyppejä.

Hei.

Valmistin sellaisen ikkunoista muutama vuosi sitten, yhdistin ikkunat, jotka eivät kaikki olleet saman kokoisia, jotta ne sopisivat mukavasti pitkille/lyhyille sivuille ja sitten naulasin runkorakenteen 2x2'' pienellä ylijäämällä, joten jouduin valmistamaan sovitepalan jokaiseen ikkunariviin.

Sopivan korkean mullapenkin avulla sain myös ikkunat niin ylös, ettei päätä lyö kattotuoleihin, mullapenkki tehtiin kattolevyn paloista altaan kaltaiseksi, jotta maa ei tule suoraan kosketukseen puun kanssa.

Parin vuoden ajan on ollut aika remontille, mutta ikkunaremontti ei ole niin kovin hauskaa, joten katsotaan nyt...terapiaa vaimolle ehkä?

Terveisin
Stefan

• Kasvihuone, joka on rakennettu erilaisista yhteen liitetyistä ikkunoista, seisoo vihreällä pihalla lehtipuiden ympäröimänä.
norell!

kaunis kasvihuone. onko katossa jokin erityinen materiaali vai onko se tavallista "katemuovia"?

Moi ja kiitos.

Se on vain tavallista takplast kiinnitettynä montageskruv:illa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.