Hei. Onko kukaan leikannut metallia kapex 120:llä? Ajattelen rännejä ja syöksytorvia. Oikealla terällä ja alhaisella kierrosluvulla ei pitäisi olla ongelmaa, vai mitä?

Se ei ole tehty metallille. Siihen on olemassa parempia koneita ja työkaluja, jotka on tarkoitettu siihen.

On Coopyggistä ostettu jiirisaha, jossa on 255 mm terä (alkaa olla huonossa kunnossa nyt), johon onnistuin asentamaan metallikatkaisulaikan :P

Suurin ongelma on, että katkaisulaikan/terän reiät ovat erilaisia :(

Alumiini, kupari ja vastaavat metallit voi hyvin sahata puusaha terällä, mutta terä ei varmaankaan voi hyvin, jos leikkaat teräslevystä tehtyjä syöksytorvia ja räystäskouruja.

Tuntuu tosi tarpeettomalta katkaista kouruja ja putkia jiirisahalla. Itse käytän peltiseppänä aina kaarisahaa. Ei kestä edes 1 min leikata kourua.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bågsåg

Olen samaa mieltä kanssasi MaZtoR, olen sahannut paljon kaarisahalla, mutta uuteen tenniskyynärpäähän http://sv.wikipedia.org/wiki/Tennisarmbåge ja noin 70 osaan, jotka on sahattava, tulee luovaksi. Olen puhunut festool-myyjän kanssa ja hän väittää, että saha voi hoitaa sen, mutta on vaikea löytää terää. Kun rakensin viemärijärjestelmää, oli kullanarvoista sahata kaikki maaputket katkaisusirkkelillä, ajattelin, että se olisi yhtä kätevää kouruille ja putkille.

Pidä mielessä, että jos se on lakattu pelti, lämpö voi saada maalin irtoamaan. 70 yksityiskohtaa katkaistavana kuulostaa todella paljolta, iso talo tai monta rakennusta tontilla?

On joitakin suuria rakennuksia, mutta niiden määrä kasvaa nopeasti: 3-4 putken osaa per pudotus, 26 pudotusta plus rännit (tuli varmaan yli 70, ainakin tylsää leikata käsin). Mietin, tuleeko lämmöstä ongelma. Ehdottomasti ongelma kulmahiomakoneen kanssa.

Se, kuinka herkkiä maalit ovat lämmölle, riippuu siitä, minkä tyyppistä maalia on kyse. On olemassa niitä, joiden sideaine laukeaa jo 60 asteessa, kun taas toiset kestävät yli 100 astetta. Mikä merkki rännit/putket ovat?

Borga, nyt kaikki on paikallaan, mutta se olisi mielenkiintoista seuraavaa kertaa varten.

Pistosaha metalliterällä tenniskyynärpäästä kärsivälle.

Protte

Olen kokeillut sekä pistosahaa että tiikerinsahaa, mutta näen mukavuuden Kapexin käytössä. Pysäytin, laser, suorakulma,... Kuulostaako ihanalta?

Kun rakensin autoni rungon, käytin halpaa sahaa Julasta ja laitoin siihen katkaisulaikan kulmahiomakonetta varten. Se toimi, mutta putket kuumenivat. 25x25x2 nelikulmaputkia. Nyt ei tietenkään tarvitse hangata tukikaiteen kanssa yhtä kauan, mutta saatavilla on parempia teriä.

3182011115016347d.jpg

5382011114718893a.jpg

xl15 sanoi:
Kun rakensin autoni rungon, käytin halpaa sahaa Julasta ja laitoin siihen kulmahiomakoneen kapselilevyn. Se toimi, mutta putket kuumenivat. 25x25x2 neliöputki. Nyt ei tietenkään tarvitse hangata yhtä pitkään vesikourua, mutta on parempia teriä.
Off topic:

Onko sinulla lisää kuvia siitä projektista, joita haluaisit näyttää meille?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.