Mutta tarvitsen tehdä reikä vanhaan pankkiholviin 80-luvulta. Seinä on 500 mm paksu ja siinä on 3 riviä armerointia 12 mm.
Reiän on oltava 2100x1200. Olen katsellut vuokrata seinäsahaa, jossa on 1200 mm terä, arvioin työn kestävän 5-7 päivää, jos meitä on 2 henkeä.
Tilavuus on 1,26 m³ ja paino noin 3,1 tonnia per reikä. Voisin siirtää sen kaivinkoneella, kun olemme leikanneet sen, mutta selvästi helpompaa pilkkoa pienempiin osiin.
Ei ole kokemusta tästä aikaisemmin, mutta onko jollakin ideoita?
Tai ehkä jokin muu tapa tehdä reikä, mutta niiden on oltava melko siistejä, tietenkin voi tasoittaa jälkeenpäin jos epätasaista.
Pahoittelut, ei ole ä, å eikä ö tietokoneella.
PS, dynamiitilla tai räjäyttämällä ei onnistu, se on käytössä olevassa rakennuksessa.
Pyytäisin tarjouksen rei'itysfirmaan, en usko, että se on jotain, mitä pitäisi yrittää, jos ei tiedä, mitä tekee...
Saatuani nopeaa ja suhteellisen edullista apua sellaiselta firmalta autotallin lattiaan (20cm), opin kaksi asiaa. 1. Mukava saada apua 2. En koskaan elämässäni pidä käsissäni sellaista konetta, jossa on 60 cm halkaisijalla oleva terä, varsinkaan jos se pitää kiinnittää seinään.....herranjestas jos se alkaa liikkua.
Olen, hullua kyllä, tehnyt suunnilleen saman tempun. Muutimme vanhan pankkiholvin vessaksi.
Meillä oli apuna henkilö, joka työskenteli rei'ityksen parissa. Joten teimme käyttämällä kiinteää konetta ydinporalla. Teimme useita pienempiä reikiä "kivien" ympärille, jotka sitten poistimme manuaalisesti. Se maksoi hieman porafirmalle, täysin hajonneen säkkikärryn, joka taittui, sekä muutamia arvokkuuksia.
Jopa minä, joka työskentelen purku- ja aukotusfirmassa, pyytäisin apua siihen. Olen kuitenkin ollut mukana monta kertaa seinäsahauksessa ja tiedän perusasiat siitä, kuinka seinäsaha toimii ja asennetaan. Se ei ole vain käynnistä ja aja, varsinkaan pankkiholvin seinässä, joka on niin paksu ja runsaasti raudoitettu. Lattiapyörösahan käyttö tavallisessa välipohjassa tai alapohjalevyssä on helpompaa tehdä itse, mutta seinäsahan asentamista ja käyttöä en kyllä suosittelisi kenellekään, joka ei ole tehnyt sitä aiemmin.
Mutta pitäisi tehdä reikä vanhaan pankkiholviin 80-luvulta. seinä on 500 mm paksu, jossa on 3 kerrosta 12 mm raudoitusta.
Reiät pitäisi olla 2100x1200. Katselen vuokrata seinäsaha, jossa on 1200 mm terä, lasken 5-7 päivän työn, jos meitä on 2 miestä.
tilavuus on 1,26 kuutiometriä ja paino on noin 3,1 tonnia per reikä. Voisi siirtää sitä kaivinkoneella, kun olemme sahanneet sen, mutta on selvästi helpompaa leikata pienempiin palasiin.
ei ole kokemusta tästä aiemmin, mutta jos joku on, niin onko teillä ideoita?
tai ehkä jokin muu tapa tehdä reiät, mutta niiden pitäisi näyttää melko siisteiltä, tietenkin voi viimeistellä jälkeenpäin.
Anteeksi, tietokoneessa ei a, ä tai ö.
PS, jotakin dynamiitilla tai räjäyttämällä ei toimi, se sijaitsee olemassa olevassa rakennuksessa..
Mitä sinulla on siellä?
Timanttipora tai timanttisaha.
1 mies 3-3 tuntia! Pidä palosammutin tai vesiletku lähellä, jos tulipalo sattuisi syttymään.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.