21 845 lukukertaa ·
15 vastausta
22k lukukertaa
15 vastausta
sahata työtaso?
Sivu 1 / 2
On olemassa 2 vaihtoehtoa.
Teippaa siihen kohtaan, jossa aiot katkaista levyn, ja sahaa keskeltä teippiä tai sahaa alapuolelta.
Tai tee molemmat. Tämä yleensä vähentää lohkeilua.
Mitä hienohampaisempi ja terävämpi sahasi on, sitä hienompi leikkaus.
Lisäksi on hyvä, jos sahassa on korkea kehänopeus. (suuri halkaisija ja/tai korkea kierrosluku)
Teippaa siihen kohtaan, jossa aiot katkaista levyn, ja sahaa keskeltä teippiä tai sahaa alapuolelta.
Tai tee molemmat. Tämä yleensä vähentää lohkeilua.
Mitä hienohampaisempi ja terävämpi sahasi on, sitä hienompi leikkaus.
Lisäksi on hyvä, jos sahassa on korkea kehänopeus. (suuri halkaisija ja/tai korkea kierrosluku)
Muista myös, että sinun tulee sahata juuri niin syvälle kuin lauta on paksu. Eli niin, että pääset juuri ja juuri terän läpi. Muuten se lohkeilee. Onnea matkaan!
Itse olen ottanut esiin hienon fogsvansen ja sahannut ylhäältä alaspäin rauhallisin vedoin aina, kun olen sahannut laminaattia. Toimii todella hyvin, mutta ei ole kivaa, ettei saa ostaa hienoa konetta.
Ostin hienohampaisen terän sirkkeliin ja sahasin alapuolelta. Tuli todella hienoa. Minulla on L-muotoinen työtaso keittiössä, joten piti saada L:n kaksi osaa sopimaan yhteen. Käytä suoraa lautaa/viivoitinta ohjaimena. Tee sahaus yhdellä vedolla pysäyttämättä konetta katsoaksesi, miltä juuri sahaamasi kohta näyttää.
Ystävällisin terveisin
Ystävällisin terveisin
palaa vanhaan ketjuuni. Jos olen ymmärtänyt oikein..jos sahaan pyörösahalla, minun pitäisi sahata alapuolelta ja juuri niin paksu kuin levy on?! Jos käytän upposahaa, sahataanko silloin yläpuolelta vai onko kyse myös alapuolelta?
//
M
//
M
Upotussahalla sinun pitäisi asettaa kisko sille osalle, jota aiot käyttää.
Loogisesti ajateltuna myös upotussahalla pitäisi tulla parempaa jälkeä sahatessasi alapuolelta, mutta olen sahannut ylhäältä useita kertoja ja saanut täysin hyväksyttäviä tuloksia.
EDIT:
Käytä aiemmin saatuja vinkkejä:
- Terävä terä
- Tarkka syvyys
- Kisko oikealla puolella
Loogisesti ajateltuna myös upotussahalla pitäisi tulla parempaa jälkeä sahatessasi alapuolelta, mutta olen sahannut ylhäältä useita kertoja ja saanut täysin hyväksyttäviä tuloksia.
EDIT:
Käytä aiemmin saatuja vinkkejä:
- Terävä terä
- Tarkka syvyys
- Kisko oikealla puolella
Viimeksi muokattu: